I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brinner för musik, nu vill jag satsa :)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-07-13 17:18

Brinner för musik, nu vill jag satsa :)

Det är så här va, jag har gjort beats i 4-5 månader och det är bland det roligaste jag gjort! Finns inget som är så kul som när folk är intresserade av ens beats och man får bra respons så nu vill jag satsa lite mer.

Är berädd att lägga ut lite pengar eftersom jag tycker det kan vara värt det... Jag har suttit i FL mest och fått till lite beats... Till en början ritade jag ut melodierna men har nyligen köpt en midiklaviatur och märker hur mycket roligare det vart!

nu spelar spelar jag in direkt på trummorna skönare feeling och leker med pitch/mod wheel...

Till frågan!

jag får snart lön och vill verkligen unna mig någonting, detta låter säkert som den största nybörjar frågan men ni har alla varit i min sits det vet jag!

Vad kan jag köpa för att kunna göra mina beats mer levande, med levande menar jag att det är roligare att spela på en medi än att sitta i ett program hela tiden och rita... vill göra saker fysiskt!

Vill skitgärna lära mig sampla,scratcha och allt det, är berädd att lägga ut några tusen på ny utrustning

Motivera mig! kom med förslag!

Tacksam på förhand


/ lyssna gärna hur det låter nu efter några månader
Länk till http://www.myspace.com/nybbenakamrjay