I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny arbetsstation snart här

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-07-10 15:24

Ny arbetsstation snart här

är ni intresserade av en allt-i-ett plugin som är gratis, men som du ändå har möjligheten att skaffa nya proffesionella ljud till? Nej raring jag skojar inte om detta. Det finns nu en publik beta av en plugin som heter UVI Workstation. Den släpps gratis med en demo bank om 400+ MB. Men där utöver så kommer nya banker kunna köpas och installeras. De licensieras med PACE / ILOK.

Ladda ner den här. Glöm inte att tanka hem den extra banken som finns på den sidan. Den banken innehåller en hel del hiphop ljud som kan intressera er.

Det finns en tråd på KvR där det berättas mer om denna arbetsstation här.

Så vad är då detta för en plugin? Tänk dig Nexus fast multitimbral. Du laddar in en kopia av pluginet och länkar till den via MIDI.Den har en hel del extra parametrar som du kan modifiera för att få ljudet som du vill ha det. Den innehåller ett effekt rack som kan ställas in både för varje del individuellt och för utgången.

Helt klart ett bra tips att götta ner sig i så här under högsommaren, peyce!

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)