I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2008-07-09 20:56

Vettiga priser...

Har länge funderat på att starta eget företag och köra studion seriöst och jag är väldigt nära på att sätta sista spiken i kistan. Kommer troligtvis ta ett större lån på banken och sätta igång på riktigt efter sommaren men innan dess är det några saker jag måste få klart för mig. Som musiker själv så vet jag ju hur mycket utgifter det är för ett mindre band och dom flesta tar ju till synes hutlösa priser för inspelning och mixning, dock måste jag ju samtidigt tänka på att jag faktiskt ska leva på dom pengar jag får in. Men jag vill iallafall veta ungefär vad ni tycker är vettiga priser som ni skulle kunna tänka er att betala för inspelning, mixning och mastring.

Det som kommer finnas till hands är ett 150.000 kronors digitalt mixerbord med motoriserade reglar, fina preamps och 72 kanalers utmixning. Diverse mikrofoner i alla möjliga prisklasser. Monitorer med Focal högtalare + referens monitorer. Plus en massa massa andra roliga saker.

Mvh/Christofer

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se