Vilka hip hops plugins använder ni?
Vilka hip hops plugins använder ni? Vilket musik program är bäst för att göra hiphop låtar? =) Och vars kan man ladda hem gratis hiphop plugins? =) /Hunden 300
sök på google
Vi är från Västerort! http://www.znapmusic.com/betongblocken/
hahahaha
myspace.com/noodlebreak i make my own beats.
hiphop ejay 2000 har allt du behöver!
Producent
2008-06-11 14:03
Hip hop är inget du gör det är något du är.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
kanske lite dumt formulerat. Men du kan ju försöka att fixa:
ett
808 trummkit
sen har du ju även en gratis
moog vst som är väldigt bra. dom kan du ju prova med! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hiphop är inte något du gör, utan något du är - WORD!!
Dopeness P27 Kan man inte producera hiphopmusik utan att vara hiphopare?
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Kan man inte producera hiphopmusik utan att vara hiphopare? man kan försöka, men kommer knappast att lyckas
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Hiphop är inte något du gör, utan något du är" , vafan snacka ni om?? Snubben frågar efter ett program att göra beats i. Jag rekommenderar FL Studio där du har allt du behöver för att komma igång. Glöm pluggs tills du lärt dig grunderna! Mvh pumba1337, den bannade.
aka pumba1337, den bannade.
herrkanin är ett fantastiskt exempel på varför barn inte ska syssla med musik produktion.
Wtf, så avancerade folk ska vara... Allt du behöver är Cool edit pro 2.1, cubase sx3, Fl studio,,, nått av dom programen, sen har du alla plug ins (effekter) du behöver som nybörjare för att spela in en låt.. simpel assthat! extra plug-ins är för extrema ljudbögar anser jag, haha.. du kan göra en bra låt utan dessa plug ins tillägg, om du bara lär dig mixa..
AEAP du är ju själv inte världens duktigaste om man säger så.. Så om man inte har någon koll på musikproduktion men vill börja hålla på så ska man inte för att man inte kan något eller är "för ung"?........ Herr Kanin Om du har en PC så finns det otroligt mycket pirat grejer du kan ful ladda ner, Massa musikprogram så som Cubase, Reason, FL studio, Samplitude(det jag använde när jag jobba med PC) osv Sen finns det massa olika pluggar för Synthar, Effekter osv. Testa och ladda ner t.ex Korg Analog Edition, och Digi Edition mycket bra synthar där. Sen gör Sonnox väldigt bra pluggar när det kommer till Compressorer och Eqs osv(dock kommer det kännas helt omöjligt i början när du ser en kompressor och inte vet vad du ska göra, men finns guider på nätet om hur dom fungerar) Kul att du vill börja göra musik! /Six
Dynamo414 Så om en person som inte är hiphopare gör hiphopbeats som erkända mc's rappar på, är inte det hiphopmusik då??
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
kallemio: kanske det kan vara, men det är knappast bra hiphop.
menar du att låtarna inte kan bli bra? Kan du höra skillnad på om det är en hiphopare som gjort beatet eller inte?
Moderator
2008-06-13 18:04
Dynamo414 P33: De där va nästan de dummaste jag läst.
myspace.com/jiahprod
Någon som har ett exempel på någon producent som hatar hiphop och gjort bra hiphoplåtar/beats? Nej? stfu, gör om gör rätt.
Kaneida alla hiphop låtar som verkligen är grovsaamlpade, att hela beat ideen bygger på tex en gammal rock låt.. då tycker jag nog att det är den gamla artisten som gjort större delen av beaten, men det behöver ju inte vara ett dugg hiphop för det :)
Vem har sagt något om att hata hiphop?
Kjello: på allvar? Så dumt, så dumt. kallemio: Ge ett exempel på någon som inte lyssnar på hiphop som gör bra beat. J-A: För att? Sen beror det väl på vad som är en hiphopare. Beatmakare är oftast det. Jag är övertygad om att man måste brinna för det man sysslar med för att det ska bli bra.
hiphop är en sjukdom
Dynamo414 Kallemio är ett exempel.
/P Strom Producent och Allvetare.
bara ångest här inne
http://www.myspace.com/mcblindfold
Adam F....
Moderator
2008-06-15 12:41
Dynamo414 P33: För att enligt dig så måste man vara hiphopare för att kunna producera feta hiphop-beats. Vilket jag knappas tror är sant.
myspace.com/jiahprod
J-A: Nähä.
J-A: Hela anledningen till mitt kanske lite krassa uttalande är naturligtvis synen på hiphop man tex finner här och var i beatsforumet. Nån 14-16 årig snubbe som "i vanliga fall pysslar med trance men tänkte göra hiphop istället för att det är typ samma...". Naturligtvis finns det snubbar som Adam F som göra feta grejer utan att vara uttalade hiphopare. Orkar inte diskutera denna icke-fråga längre nu. Men kolla in beatsforumet så kanske du förstår min utgångspunkt.
Moderator
2008-06-15 13:35
Dynamo414 P33: Jo jag förstår vad du menar om du bara kollar whoas utbud. Nu ser jag lite större än whoa-nivå.
myspace.com/jiahprod
Tråden i sig handlar ju om whoa. Men nu lägger vi ner va?
Musik är musik för i helvete! Alla kan göra bra skit OM MAN ÄR MUSIKALISK, musiksmak i övrigt har ingenting med saken att göra! Lovar att du kan sätta en inbiten skitbra tranceproddare som får fram beats som får Neptunes att bita på naglarna, och självklart vise verse. Är man musikalisk kan man göra allt, oavsett genre. Nåväl, åter till topic! Jag rekommenderar nya FL Studio 8. Samt pluggen FM8 & Addictive Drums (så man får en aukustisk känsla på trummorna, vilket jag ibland föredrar när jag nån gång i halvåret gör hiphop ist för house) Dom är utsökta! Peace
i cubase kan man få fram väldigt proffesionella ljud men de e väldigt avancerat och lära sig om man inte hållt på med programmet förut,, men när man kan det blir det bra.
Kör på Cubase!
så scott storch gör inte bra beats ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
På vilket sätt är inte the Roots gamla pianist (Scott Storch) hiphopare? För att han även producerat rnb?
Kan ni ge fan i att skapa onödiga off-topic stinkande argument och tipsa snubben om det ni vet istället.. Varför ska folk alltid hitta nåt att jävlas över...
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Det är väl logiskt att man bör vara någolunda insatt i den musikstil man sysslar med för att få ett resultat som kan mäta sig med de som är framgångrika inom genren. Oavsett om det handlar om hiphop, jazz, techno eller vad det nu kan tänkas vara. Däremot att säga att man måste vara hiphopare för att göra bra hiphop-beats... what?
Producent
2008-06-26 21:47
Man måste leva bluesen för att kunna sjunga bluesen.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
oj oj oj. Släpp det nu boys. Om ni inte har förmåga att förstå min poäng kan jag bara beklaga.
Rob Papen's Predator Vanguard Edirol Orchestra USB Plugsound (hela serien) Det är mina favoriter.
/P Strom Producent och Allvetare.
Finns sjukt många som gör grym hiphop som inte är hardcore hiphop headz.... Att det ska vara så sjukt mycket " vet vet allt, jag är bäst " här på whoa är tråkigt .... Fasen folk vill ju göra musik ! Vissa gör det tyvärr bara för att få cred, andra för att det är kul. Villket jag tycke man ska uppmuntra. Vad man använder för hårdvara/mjukvara spelar ingen roll, bara man trivs att jobba med det. Finns ju hits där ute som är gjorda med garageband !
I got CD's in my crates, like crack in my pocket<br>Yeah right, neither of the above.
ni har glömt den fjärde dimensionen. folk kan väl intressera sej för va som helst men med tiden växa in i det. yngwie malmsteen började lira gitarr för han sett hendrix elda upp den på scenen. ni har alla rätt men vissa saknar perspektiv
http://www.myspace.com/mcblindfold
Någon frågade om man kunde producera hiphop utan att vara hiphopare, och någon svarade:
man kan försöka, men kommer knappast att lyckas Säg vad?
Jag skulle verkligen inte definiera mig som en hiphopare, men jag gör väldigt bra beats och är en sjuhelsikes rappare. Gå in på min myspace om ni vill få det citerade påståendet motbevisat.
Man ska inte snurra in sig i termer.
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Academics: Överbevisad. Jag lägger mig ödmjukt ner denna gång. Bakgrunden till mitt generaliserande uttalande ligger dels naturligtvis i en liten önskan att provocera (vilket jag tydligen lyckades med) och dels i situationen i beatsforumet där 99% av beatsen är så embarmliga att man häpnas. Sen har vi ju definitionen på en hiphopare som stör hela resonemanget också. När är man en hiphopare? Jag tycker det räcker med att man gillar hiphop. Men det är väl en del av er som antagligen har en hårdare definiton än mig antar jag. Poängen är och har hela tiden varit: Om man tänker: hiphop verkar lätt och kul att göra så då gör jag det fast jag egentligen bara gillar trance och gyllene tider, så har man kanske inte riktigt förutsättningarna att producera fet hiphop. Men visst, man kan ju har tur? aight. Nu är diskussionen över för min del. Åter till topic kanske?
Producent
2008-06-30 13:25
Vissa hävdar ju att man inte är hiphopare förrän man uttrycker sig med något av ellementen. Det gör ju i så fall Academics till hiphopare.
Dirty 1200 som Umbrella t.ex =) Appleloops.com :D