I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

t pain efect med GsNap?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-06-04 18:14

t pain efect med GsNap?

någon som vet några bra instälningar på Gsnap för att få en riktig T-pain ecect likt bashunter?

(Inlägget ändrat av Midas 2008-06-04 19:20:19)

www.existenz.se Sveriges roligaste sida.

2008-06-04 18:15
har prövat dem inställningar som finns att ställa in genom en video på youtube men får det inte att bli lika exlusivt då.

2008-06-04 18:17
Ladda ner Autotune, men ärligt talat så tycker inte jag du ska andvända den.
den är så jävla uttjatad och det blir bara fel med folk som ite kan hantera den bra också.

2008-06-05 21:52
okey, har den nu, vart riktigt skönt faktiskt! :D checka låten också! Låten!!!!!

2008-06-16 22:31
Yeah, nice låt, men, vart får man tag på autotune?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-17 11:21
Marcuzz: hahahaha skojjar du? vad sägs om "Autotune free download" eller "Autotune torrent" i google? gulligt,

2008-06-17 11:27
"hej , jag kan inte sjunga så jag använder auto tune. programett som visar varje falsk ton jag tar men jag skäms inte, det är coolt och sjunga falskt"

programmet används för att HITTA FALSKA TONER!

och inget annat
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-06-17 13:31
T-pain hanterar det bra. Låt han göra det och försök inte ni. Trött på skiten jag med, kul att testa en gång men inte mer. Lite som horor
"Jag hatar citat"

2008-06-17 15:17
Jagduger.

NEJ. inte från början... men vissa artister pallar inte sjunga om 10000 gånger så dem "rättar till" som du säger...

det är därför artister som britny spears och Paris hilton låter "bra".
det är jus tdärför jag vill bojkatta denna FAKE effekt som missbrukas grovt...

den ska HITTA fel, inte rätta till,,,, ok EN gång på en wailning i bakgrunden kan accepteras... men inte så här osm folk kör asså...

2008-06-17 16:35
^^

Självklart var autotune skapat för att rätta till och korrigera sura toner!?
/P Strom
Producent och Allvetare.

2008-06-17 16:39
^^

NEJ.. för å HITTA falska toner. från början. nu är det så som du säger tyvärr. men det va inte meningen från början. men programmet har utväklats för att fylla syftet som du säger att korrigera, men det är inte därför den skapades...

inte från början. det är inte meningen. den ska HITTA falska toner...

sluta försvara en effekt som gjort Britny å Paris kända. snälla snälla snälla

2008-06-17 17:04
Kan vara avund från din sida, som vanligt. Känner du skaparen av programmet? Jag har lite skön insider information från Bill Gates om någon är sugen

Autotune är som det är, skippa att lyssna på dessa låtar om du promt inte gillar dem och sköt din grej, du kan rappa det vet jag man
"Jag hatar citat"

2008-06-17 17:26
Dittin...

känner du skaparen??? jag har koll på dem flesta effekter inklusive auto tune liknande program sen 10 år tillbaka mest för min faster som är känd och släppt skiva med prodcenten som skapa musiken i filmen "gladiatorn"...

programmet SKAPADES för att HITTA falska toner.... att den missbrukas nu och använd som en effekt är en annan sak. det senaste åren har den utväklast till en effektmaskin med det var inte meningen från början...

avund??? neee, almänt sur att talanglösa människor som Paris hilton blir känd tack vare en effekt....

jag själv kan gilla den IBLAND som sagt, men om man ska sjunga ska man träffa ton, å inte förlita sig på ett program

2008-06-18 16:23
"avund??? neee, almänt sur att talanglösa människor som Paris hilton blir känd tack vare en effekt...."

Hahaha som din faster då som du hjälpt i 10 år med detta.. bra att du har en känd faster iaf, det kan ingen ta ifrån dig! keep it up
www.soundcloud.com/hjalleprod

2008-06-19 08:07
vadå jag hjälpt???

du snackar bara skit ju... palla diskutera då

2008-06-19 15:27
jag har koll på dem flesta effekter inklusive auto tune liknande program sen 10 år tillbaka mest för min faster

Då antar jag att du hjälpt henne med dem? annars är det ju väldigt onödigt att du har hållt kolla på dem åt henne de senaste 10 åren..

rolig du
www.soundcloud.com/hjalleprod

2008-06-19 16:02
ideeric.....

men nej,,, producenten är han som gjort musiken till "gladiatorn" sa jag ju... så jag har suttit å kollat på hur de funkar å så.. så det jag försöekr säga är att jag har haft koll apå dem flesta effektera bra många år eftersom jag känner folk som jobbar profetionellt med musik i världsklass och som har förklarat för mig vad syftet me effekterna är och va dem gör...

get it?

2008-06-19 16:03
för att jag är intreserad av sånna saker...

2008-06-19 17:59
Solid de verkar ju jäkligt konstigt att du kan så mycke effekter, för när jag lyssnar på dina saker på Soundclick så låter dem inte bra mixade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-23 08:59
King-size

dina beats suger kuk!
du har ingen koll ALLS, lär dig spela acord oxå. hahaha

Och vad har de med saken å göra änns??? jag har en mick för 1000kr lixom så att jag inte får bästa ljudet är inte så konstigt.

hoppar på min musik när du har fel? nått måste du kontra me ju =P

jobbigt å ha fel din snorunge? hahahah

försvinn. du är ju abra patetiskt

2008-06-23 18:02
Solid du är 24 år. Bättre argument kan du komma med. "Dina beats suger kuk" lät lite som en vanlig p14 här på forumet. Grow up!
"Jag hatar citat"

2008-06-24 12:15
varför??? han skrev ju så till mig,,, han bidrog ju inte alls till discutionen
men visst,, om jag måste förklara mig för ett gäng idioter...

han har knappt några acord och dem han har låter fuckt å alla beats låter plastiga som fan.... han kan lära sig lite av Legend.

nöjd???

jag bidrar till dicutionen till skilnad från er 2 no life mother fuckers...

FÖRSVINN!

2008-06-24 12:26
ni bidrar inget till tråden å kallar mig p14??? hahaha
undra vilka som beter sig som snorungar när dem går helt offtopic och försöker göra detta personligt... det är itne som han förklara varför min mix va dålig eller hur??? så varför måste jag förklara???å då säger Dittin till mig istället för han???

shit,,, sug kuk fan

2008-06-24 17:09
Solid P24

Tydligen är du tondöv också. Om du lyssnar så finner du ett FLERTAL ackord i många av mina beats. Vi har nu märkt att du varken kan mixa eller analysera musik på ett korrekt sätt. Du kanske skulle passa bättre i Mode-forumet här?

2008-06-24 17:20
King-Size..

du skulle passa i dryg forumet... om du vill fösvara en effekt som missbrukas för å göra Paris hilton känd,, visst, då är du fan skam för LargeMonyeentertaiment å jag fattar itne hur du fått plats där me dina leksaks beats. å dina acord som jag hitta på ett få tal beats låter bajs.riktigt jävla plast ebats som Paris hilton passar på så kanshe därför du försvarar effekten?och "vi" är ett par idioter som försvarar Britny spears (eftersom du försvarar auto-tune) så jag HOPPAS du inte gillar min musik för det är det bara apinsamt för mig....

å fortfarande har du inte bidraget med ett ända ORD som har med tråden att göra.

så fuck of hater!