Vilket musikprogram jobbar ni med?
skulle va schysst att få statestik på musikprogram som andvänds.. själv andvänder jag Fl studio men innan de körde jag med ACID.. vet att många kör med, eller gör beats i fl men för över allt till cubase å spelar in allt där för de är bättre hantering av ljudfiler, men för mej duger Fl bra.. jaja nu ska ja inte berätta hela min historia om de här, men som sagt posta om ni vill!!
www.promillemusik.se
Jag gör beats i reason, cubase för inspelning, mixning, redigering, T-Racks för slutmixning och mastering
Rawmusic Entertainment - www.rawmusic.se Säljer beats: myspace.com/leontinbeats
vadå kan man bränna ut separata audiofiler i reason? har för mej att man bara kan bränna ett stereospår?eller har ja fel?
www.promillemusik.se
ahaa, du mute ett i taget kanske?
www.promillemusik.se
Jag får lite ryck och kör olika program i perioder... men det brukar variera mellan: Cubase SX3 Reason 4 (ibland standalone, ibland med Cubase i ReWire) Sonar 7 Live 7 (oftast i kombination med Cubase) ...och ibland spelar jag bara skinnflöjt.
//Spliffan
Ja jag mutar ett i taget, men det är om nån som ska ha beatet vill ha det så, så att han kan mixa o mastra beatet hur han vill. Brukar annars mixa beatet redan i reason. Men annars när jag jobbar med acapellor och ska mixa, redigera osv så jobbar jag i cubase
Rawmusic Entertainment - www.rawmusic.se Säljer beats: myspace.com/leontinbeats
Oftast börjar jag i Renoise, fortsätter i Cubase och avslutar i Wavelab. Men gammal cubase-räv som man är så blir det bara Cubase ibland, är lätt hänt :) Hade Renoise haft ReWire stöd hade jag nog varit ganska så nöjd, kanske det kommer. Så kan jag ju önska att jag drog igång EPS'en lite oftare kanske... men men. Testar även jag lite olika då och då.. Live, Pro-Tools, Buzz mfl. Har inte riktigt fastnat för nån av dem dock, men omväxling förnöjer och alltid lär man sig något nytt :) Och har man idetorka kan man ju ta tillfället i akt och försöka lära sig något istället för att slita håret ur huvet, perfekt tid att testa en ny daw :)
GarageBand och GuitarPro för grundstenarna av låtarna, Reason och Logic Pro för ytterligare lekande.
•pave paradise•
Nuendo och Wavelab. All a man needs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
just ja, mastrar i soundforge 9....
www.promillemusik.se
garageband och logic kör jag på. funkar utmärkt
hets, stress, fest!
idéar i Live och mixar i Sonar
Cubase och Protools. Tillsammans med hårdvara då.
Its Tricky!
Johnny , exporterar du ljudspår i Live eller kör du direkt till Sonar via ReWire?
//Spliffan
Beats i FL Studio Mixning och shiet i Cool Edit Pro 2 / Adobe Audition 1.5
bla.
Beats på mpc och e-mu emax. Och precis bytt från pc till mac så inspelning blir i Logic som jag håller på och lär mig.. innan var det Cubase/Nuendo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Spliffan: exporterar separata spår, jag tycker inte att jag har "råd" med processorkraften. De gånger jag kört rewire har programmen dessutom betett sig lite udda... inte kan använda samma pluggar när man kör rewire och sådär. Det passar inte mitt invanda sätt att jobba ;) jag använder mest Live till att spela in, loopa och skissa på form och sådär.
Johnny ah, jo, jag har hört att Sonar har lite problem med ReWire, och då speciellt tillsammans med Live, av någon udda anledning.. det var bla. därför jag frågade. =)
//Spliffan
Producent
2008-06-03 22:49
logic & peak
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
reason till allt faktiskt..om vi inte sitter o skruvar hårdvara.
Producent
2008-06-03 23:22
cubase SX3, reason 4 och lite FL studio. Gillar även att leka runt med trackers ibland, de är najs!
jhurdtasgbnbzmgzfr.
Enbart Acid 6.0 när det gäller mjukvara. Annars mpc!
Callercuttar: när du ska lägga reverb i acid andvänder du bussar eller lägger du reverb som fx nere vid mixer grejset? gillar inte allt kopplande i acid tyvärr
www.promillemusik.se
FL 8. behövs inget mer.....:)
promille2008 P26 Jag kör nästan enbart med bussar. En för trummor En för att sidechaina Bas och Kick osv osv
mpc o ableton
http://soundsof051.com/
Producent
2008-06-05 14:38
oftast i FL 7 .. gör hela beatsen där, senaste remixen så la jag in acapellan å jobbade utifrån den i FL, riktigt kul, inte testat att göra så innan men det funkade riktigt bra.. det är ett tips för er som känner mixerbordet i FL bättre än andra program och gör remixes eller vill göra, bara lägga in acapellan via en sampler! händer att jag hälsar på en gammal vän, reason, ibland och meckar fram ett beat!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Logic off course
SUCK SHAFT
Spelar in i Ableton Live, mixar i Digital Performer, final toutch i Wave Editor. använder även Milkytracker för vissa saker
I got CD's in my crates, like crack in my pocket<br>Yeah right, neither of the above.
Producent
2008-07-21 18:36
Spelar in och mixar mest i Pro Tools 7.4.2 och Cubase 4.2 med extra focusrite Liquid Mix och UAD-1 Extreme plug-ins, eller lägger ut 16 spår på mixern med Pro Tools och 24 spår med Cubase Gör musik i Cubase med (Oftast) NI Komplete 5 och Reason 2.5
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!
på pc: reason, reaper och soundforge på mac: logic studio utanför datorn: massa mikrofoner, effekter, syntar o skit där har man för vilken stil man än känner för
SKYSCRAPER - MILLION VIBES http://www.myspace.com/martinnordbeck http://www.myspace.com/millionvibessound
reason och recycle
www.enigmatic.se
Skapar mina pluggar i SynthEdit / SynthMaker, tar dem och använder i FL Studio tillsammans med diverse samplingar för att skapa mina beats. Jag gör vissa finjusteringar i Audacity.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
Bikarbonat P21 Hur kändes det att gå över från cubase till logic? Funderar på samma sak.
Logic är grymmt svårt. Men sen så kan du ju göra så mycket mer vad jag hört.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
testie X18 Hehe jadu inte så bra. Jag ska sälja macen nu och köpa en bärbar pc och köra på windows och cubase igen. Fast logic funkade bra, men det är bara det att jag är allt för van och inne i win och cubase och andra musikprogram att jag byter tillbaka. Inte orken att lära mig en helt ny plattform och flera olika program. Tappade inspiration och produktivitet. Men det lilla jag körde av logic under tiden var väl grymt. Men jag gillar cubase mer, fast hade jag gett logic mer tid vet jag ju inte vad jag hade sagt.
jobro, grymmt svårt jämnfört med vad? Cubase? Jag tycker logic ser enklare ut, mycket snyggare och enklare interface. Bikabonat, om det är en macbook pro du säljer så är jag intresserad ;).
testie X18 det är vanliga macbooken
eps 16, skivspelare, cool edit, recycle, reason, littlepiggytracker, live, melodyne i den ordningen ungefär. sen har ju varenda kotte mpc som man lånar, även fruity loops och cubase/logic/nuendo på olika plattformar. superbra program och maskiner, går inte att välja nån favorit och jag brukar få igenom min vilja med dom flesta.
http://www.myspace.com/mcblindfold
Acid och reason !
www.Myspace.com/Danilbeats
Skulle någon kunna skicka FL8 till mig? jag testade att ladda ner 2 olika på piratebay men samtliga verkade ha virus och var omöjliga att cracka, kan nämna att ja i vanliga fall crackar hur mycket somhelst, om någon skulle kunna skicka kan ni skriva i min gästbok? ja ger 100kr för besväret när studiebidraget kommer Peace.
Uhh vad har man sound forge till? varför behövs den om man har Acid? vad gör du där du inte kan göra på Acid??? jag hade oxå soundforge men enbart för Compressorn men det finns på Acid oxå så nu använder jag aldrig soundforge. vad gör du där? SONIC ACID PRO 4.0. (märk väl att det är SONIC och inte SONY, sony acid suger, det är 5an och 6an.) bästa programmet utan tvekan. går inte änns att gemföra och jag har använt både cubase, logic och reason. (FL är bra för beats men suger för att spela in på).
Dildo är det något bättre med acid 4 än senare versioner från sony?
Bikarbonat Den är simplare. Den fastnar aldrig eller hakar upp sig som Sony version ofta gör för många. specielt om det inte är Orginal. Massa konstigheter i Sonys version och den här sämre plug ins. Dem har bara kopliserat allt i nyare version utan någon igentlig förbättring. Man måste ju sälja vet du,Men bli inte lurade. 4 funkar minnst lika bra och är mycke lättare att använda utan att va sämre på något sätt. jag vill gärna ha svar på min sound forge fråga... någon?
Producent
2008-08-21 08:33
produktion: reason 4 inspelning/mixning: cubase sx3 mastering/editing: wavelab/izotope ozone
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Dildo Jag va också fast på 4an fram till ett år sedan ungefär. 6an tar en stund att komma in i men efter ett tag blev jag såld. Det är så jävla skönt att bara kunna flytta spår från tack till track. Man kan spela in massa tracks på samma gång.. midi och audio huller om buller. Dom har dessutom utvecklat midi-delen som fan. Plug-in stödet är också avesvärt mycket bättre. Ingen diss till 4an. Jag satt med det i 4 år och innan det satt jag med tvåan i 2 år. Jag tyckte till å med det va jobbigt att byta från 2an till 4an på den tiden :P
Redaktionen
2008-08-21 14:29
jag kör Reason, Acid 6.0 och Audition. Callecuttar.. precis samma för mig.. satt med 4an ett bra tag.. men sen fuckade sig fyran och slutade fungera på min dator.. då blev jag tvungen att lära mig 6an.. försökte byta tillbaka pga 4an drar mindre CPU.. men jag pallade det inte.. 6an for the win... :)cliche Varför lämnade du Reason för FL?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
callecuttar aa, midi och sånt vet jag inte. Jag tänker ändast på inspelning av röst. Även om ljudet är exakt lika på Acid 4 och 6 så tar allt längre tid i 6an, vill man ha grafiskt snyggt så är ju 6an finare men vill man det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt utan att tumma på ljudet så är Acid 4 att föredra
Redaktionen
2008-08-21 14:53
Dildo .. beror väl lite på vad man har för dator osv.? jag hade rätt ofta stora problem med 6an på min förra dator.. nu kan jag droppa beatet i reason och lira in i Acid samtidigt.. vet inte riktigt hur du menar tumma på ljudet.. menmen.. tycker iaf reason 6 funkar finfint..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
reason för kreationen nuendo för mixningen , rewire alltså (och när jag känner mig sugen, även produktion med VSTi) wavelab för mastringen