söker hit producenter
Don Mind Productions söker producenter till seriösa projekt Har direkt kontakt med stora Amerikanska artister som. Flo Rida. Kat Deluna. Black eyed peas. Pitbull. Trick Daddy. Flipsyde. och många många fler major. Gör du heta beats kan du skicka ett snipp från 3 av dina bästa beats till den här adressen:[email protected] Gillar jag så tar jag kontakt med dig (Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-02-04 16:07:08)
så vad menas med direkt kontakt ? har du mailat deras fanclub ? eller har du snackat med dom över tele ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
bra att han kan stava namnet på sina hoomies haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nelione: de har han ju rent faktiskt gjort??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
telefon kontakt. tack alla som skickat beats.. ska kolla igenom allt så hör jag av mig om det är nåt jag gillar
EasternBunny P16 Haha ja! Jag sa ju att de var bra ;)
Producent
2008-05-19 16:38
Men hur vet man att du inte bara bullshitar och är nån fjortis som sitter och håvar in gratis beats till dig själv?
Hehe ja du hur vet man det?
Låter jävligt oseriöst. Kanske du borde berätta om vad du sysslar med, källor etc. Du kanske får fler och bättre/seriösa producenter då..
Jag är inte här för att bevisa något. ta chansen eller inte. vågar man inte satsa kommer man aldrig vinna heller
Att blint lita på någon i musikbranschen är bland det dummaste man kan göra. Inte för att jag vill trycka ner Don-Mind och så, -för du kan mycket väl vara en hederlig och seriös snubbe. Men om så är fallet, så är att starta en öppen tråd på whoa och i princip inte lämna ut någon information överhuvudtaget som att fiska i bottenviken, får man napp så är det typ en stövel eller en plåtburk. Duger knappt som slagverk.
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Men herregud whoa... Don Mind HAR ett riktigt etablerat kontaktnät i staterna, tro det eller ej. Han har sin bakgrund och sina meriter via Catapults Ent . om ni vill ha ännu fler källor. Jag kommer definitivt vidarebefodra mina grejer via honom för eventuell kontakt diverse artister som jag gärna vill slänga snippets till. Det är upp till var och en i denna tråd, gammal som gatan eller ung som snö, att skicka era snippets till Don Mind så han kan välja de producenter som han vill promota over seas. I slutändan är det självklart att han vill ha en "bonus" för etableringen av er musik hos mer framgångsrika mc´s. Han får gärna ta en kaka av mig ifall det blir något av det hela.ps. När chanserna dyker upp som de gör här i denna tråden, behöver man inte alltid svara som en hater med misstänksamhet i första hugg. Prova att glädjas åt en annans framgångar och ta chansen att haka med på tåget istället . ;)torgny och academics ... Det här med att vara tydlig och seriös som ni är inne på, känns snarare som om ni borde ta med er själva. "Söker hit producenter" är ganska ren svenska tycker jag, jag fattar direkt. Och om jag inte tror att killen kan stå för det han säger så skickar jag ett pm för att kolla hur det ser ut, inte skriver en massa skit som endast kan tolkas som någon vag jantelag a lá whoa... Och varför i helvete ska han börja rabbla upp alla sina kontakter och hur han fick tag i dom!?! Det låter riktigt oproffisionellt. Jag hoppas inte ni gör så..? Dessutom kan det ta ett tag innan han klämt in allihopa i ett inlägg... one
Catapults Ent.
Spell, du är ganska bakom, va? Men i alla fall, jättebra att du känner Don-mind och litar på honom!
torgny my bad, jag borde vid det här laget inse att man inte kan tala till specifika personer här på whoa då de endast (oavsett ålder verkar det som ) klarar av personangrepp. ska vi lägga ner den här onödiga diskussionen i den här tråden nu så de som vill kan få möjligheten att få ut sin musik? om inte så får du gärna lägga mig ett pm. one
Catapults Ent.
tack spell.. my man. Så här är det.. Det här är inte ända sättet jag söker producenter på. för det första så har jag pratat med några utav svergies största absolut bästa producenter/beat makers och dom är väldigt intresserade. fast klart varför skulle dom inte vara. För det andra så la jag ut den här tråden pga att jag hade sjukt tråkigt precis då och tänkte se efter om det fanns nåt intresse från mindre kända producenter.. för det tredje så fick jag nyligen en komplemang utav RZA från wu tang clan om mina egna beats så Marc Swing jag kan garantera dig att jag inte är nån fjortis som är ute efter gratis beats till mig själv men tack för dom höga tankarna.. och "onödigt att säga att de bara finns botten napp på whoa för det är flera producenter som skickat beats till mig nu som faktist har varit bra grejer. forsätt skicka så kollar jag mailen!
Producent
2008-05-20 17:59
Don-Mind : Inget illa menat, du är säkert grym och har mycke kontakter osv... Men det dyker upp sjukt många såna här trådar hela tiden "Jag söker producenter/beats och jag kommer att göra dig känd osv " Utan att man ser något resultat. Och med tanke på att du inte lämnade ut så värst mycke information om dit projekt så antog jag att det var en sån tråd igen. Men lycka till och hoppas du hittar det du söker.
Don-Mind kolla www.beatsuppliers.com www.myspace.com/beatsuppliers ja har gjort ganska mycke sånt ni grejjar med
Rawmusic Entertainment - www.rawmusic.se Säljer beats: myspace.com/leontinbeats
allså är ni seriös? Visa en bild på dig och xzibit så skille jag tro dig skojjare
vem vill skicka beats til mr pimp my ride? kom igen nu nelione ;) Don Mind är ingen "LEGEND", som för övrigt gör RnB (enligt min åsikt). Men om du vill jobba med x 2 da z så är det väl bara mejla honom? one
Catapults Ent.
Ser man på fan! :)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Jag hade ingen aning om att Catapults Ent. var en sådan stor merit som kan verifiera att man känner Black Eyed Peace. Ska i varje fall maila dig ett beatsnipp gjort utav en utav Sverige's bästa producenter, han har bl.a producerat intro spåret till TechN9ne's nya platta.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
T-M-K tyvärr så är det inte så heller men däremot
Don Mind Productions . och
Nelione har jag inget kort på mig och xzibit men kan visa ett snapshot från en msn konversation med webcam mellan
Obie Trice och andra halvan utav Don Mind Productions
Evelin Tsung http://www.whoa.nu/userimg/800x600-274113.jpg bilden är från nån månad sen
Don-Mind: På vilket sätt arbetar du/ni? Arbetar ni med management eller både management- och förlagsverksamhet. Säljer ni beatsen mot en flatfee eller förläggs låtarna hos förlag. Om ni arbetar med management hur stor del tar ni i såna fall av de genererade intäckterna? /Max
Producent/Songwriter www.myspace.com/pitchtunes
Don-Mind, point proven.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Trevligt att se!=)
Drygt att folk inte kan tro på att folk har kontakter, helt makalöst. Synd att man inte gör HIT-beats, annars hade det varit intressant!
Min musik
Asså, folk är ju korkade, som om det vore värsta grejen att ha kontakt med en eller annan stjärna. Det är ju knappast så att alla etablerade artister beter sig som divor? Finns det någon gemensam knytpunkt, typ en är bra producent, den andra bra rappare så har man ju bara där ett skäl? //Pz
haha droppa erat interna skit nu fan :P eyo Don-Mind vet att mina grejejr kanske inte e särskillt mainstream men men:
min myspace PEACE!
nice
Tog och rensade tråden en aning nu. Ta gärna och håll er lite on topic.
Sen, till trådskaparen: Det är alltid bra att langa lite "bevis" för sina kontakter (exempelvis hänvisa till nån (känd) låt som ert beat är med på) så slipper man alla dessa ifrågasättanden. Bonustipset är att langa upp en site också, för det känns lite halvdant att
donmindproductions.com är hyfsat död.
Mabande - Admin Crew: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Producent
2008-05-25 00:03
Producent
2008-05-25 02:30
Tack alla som skickat beats. kollar igenom för fullt. kollar dock inte myspace adresser sorry. men snipps som skickats. har lite interjuver som kommer upp snart så håll utkik tack för visat intresse!
Jag tror bara han sitter och sno alla beats och på står att han känner dem....
har de hänt nått me detta? de va ändå 7 månader sen don-mind skrev ..
Redaktionen
2009-02-04 16:06