I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Våldsamt hög volym!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-05-14 21:04

Hjälp! Våldsamt hög volym!

Har gnuggat alla geniknölar nu men jag får inga svar så jag tänkte kolla om någon upplevt samma sak eller vet varför det blir som det blir.

Får iallafall sjukt hög volym på inspelningen trotts att jag drar ner volymen på preampen till 0. Har kollat i Audition om det kan vara något i programmet men hittar ingenting och har inte råkat ut för detta en enda gång tidigare trots att jag kört med Cool Edit/Audition sen 98.

Kör med en TSM MT49 via medföljande strömaggregat som är kopplat direkt till en Focusrite Trakmaster Pro och därifrån via en XLR-USB AD omvandlare. Testade med en vanlig kondensatormick utan rör och volymen var normal...
Fattar inte riktigt vad det är som felar för mikrofonen har funkat hur bra som helst via mixerbordet tidigare men kör inte med det längre eftersom jag flyttat ut dom flesta grejerna till en annan lokal men vill helst spela in sång och akustiska instrument i lägenheten.

Vet inte om det är något jag glömt nämna men det är bara fråga om ni tycker att det fattas information...

Mvh/Christofer

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se