I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Generation Omega (GBG) söker nya kompisar

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-05-13 14:15

Generation Omega (GBG) söker nya kompisar

Generation Omega är två förvuxna ADHD ungar(Uncle Sam och Puh97) som snöat in på svensk hiphop, MCing och överdriven alkoholkonsumtion. Nu söker vi likasinnade producenter/DJs som vill vara våra kompisar. Eller fan, ni får hata oss om ni vill, så länge vi kan samarbeta. Vi har hållit på sen 2003, men blev 'seriösa' någon gång 2005/2006, och inspireras främst av MBMA, Sedlighetsroteln och Timbuk (innan han började göra dansmusik för 14åringar), men även av annan svensk, och en del utländsk, hiphop. Vi satsar främst att spela live(även om möjligheterna för en osignad hiphopakt är begränsade- open mic is the shit); släppa MP3or på nätet är nödvändigt, men inget syfte i sig. Vi har en rätt stor spelning på Sjuhäradsfestivalen i Ulricehamn i sommar- vi ska spela samma dag som Organism12 och tänker själa alla hans fans!

Ett par av våra låtar ligger uppe på vår myspace, och de sammanfattar väldigt bra var vi ligger musikaliskt: bra låtar, begränsat med beats och ett ljud som behöver en del jobb.
Jag kickar även en del på engelska solo, men bristen på beats betyder att inget finns inspelat ännu.

Vi letar inte efter någon som ska ge oss feta beats så vi kan ta all credit, eller efter någon snubbe som tar våra pengar och får våra mp3or att låta bra. Som rubriken antyder så letar vi efter folk som diggar samma typ av musik som vi gör och kan vara intresserade av att sammarbeta med oss för att göra nya låtar. Vi gör musik för att vi brinner för svensk hiphop, och slutar det vara kul kan det vara. Skulle vi bli berömda så kommer du få fett med cash å respekt, men tills dess får du nöja dig med att vara den snyggaste i gruppen, för vi är fattiga och okända.
Vi är båda 29, så det är en bra ide om du fyllt 20 iallafall. Inga fördommar om ålder, det är bara trist om du inte kan hänga med och supa efter att vi spelat in :P

Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.