I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prisvärda Ljudkort

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-04-14 16:33

Prisvärda Ljudkort

Tjena!
Jag funderar på ett nytt ljudkort och tänkte att det vore schysst om folk skrev korta recensioner och erfarenheter av sina ljudkort. Tror det kan vara hjälpsamt för många.

Har sett att det finns några liknande äldre trådar men dom är var kring 2 år gammla hela högen, och mycket händer ju inom den här tekniken.

Själv har jag haft ett Mbox (första modellen) men preampen har börjat krångla, så får lov att hitta något nytt.
  Fördelarna jag känt med Mbox är att den varit liten och smidig, samt lättanvänd. Bara några rattar och onoff för preamp. Att den ansluts med USB har även varit ett plus när jag använt min laptop.
  Nackdelarna är att jag kört kortet mestadels på min pc och det har ibland varit svårt att få riktigt bra drivrutiner. En annan nackdel är ju att preampen la av nu efter ett par år
  Överlag har den varit helt okej, men aldrig någon riktig Wow känsla

Vad har ni där ute?, vad är bra för smidig inspelning, gärna usb och phantommatning

PS, var ärliga skriv inte att era grejer är Kung bara för att ni äger dom ;Döv