I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon här som lever på produktioner?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-04-14 13:10

Någon här som lever på produktioner?

Som topic säger: finns det någon här som lever på sina beats eller tjänar nå pengar på dom?
Om nu ni nu gör det, hur gick ni till väga? hur säljer ni era beats? all info uppskattas!

http://www.myspace.com/neckshotproductions
Fuck Flyckt

2008-04-14 14:06
aa jag vill också gärna veta, går en utbildning så det ska bli mitt jobb sen hade jag tänkt, eller nåt inom musik iaf... svara!!:D

2008-04-14 20:02
Ingen verkar det som
http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt

2008-04-14 20:11
tror ni på allvar att dom stora producenttera hänger på whoa?
Jalla idiot systemet stänger snart!

2008-04-14 20:19
Kan väl skriva även fast det inte är mitt levebröd fullt ut...

Jag har iallafall gjort så att dom pengarna jag tjänar på musiken ska gå till musiken. Dvs sliter jag som ett djur i en månad med beats, mixning, mastring etc så belönar jag mig själv med att köpa något nytt till studion. Nog har det också gått pengar till mat och dylikt lite då och då men man måste ju leva också.

Jag producerar, mixar, mastrar och designar till diverse artister från Usa med omnejd, mestadels horror och metal beats men det har även hänt att det blivit annat nån gång. Hyr även ut studion till lokala artister för att få lite mer erfarenhet men dom pengarna jag får in där går mest till kaffe och bullar då det är så lite :D

Men ja jag vet inte riktigt mer vad jag ska säga...Säljer oftast beatsen över nätet och jag har fått bygga upp ett rykte om att vara ärlig och lättsam att arbeta med så jag behöver som aldrig lämna nån speciell säkerhet. Säger bara till när beatet deras är färdigt för leverans så sätter dom över pengarna på Paypal och sen skickar jag det till dom. Har väl hänt att jag blivit lurad ett par gånger också när man försökt vara snäll men i sådana fall får man väl skylla sig själv antar jag.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2008-04-14 21:35
QD3 har ju whoa och han har väll tjänat rätt bra med pengar på sina beats hoppas jag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-14 21:54
vad heter han på whoa då
http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt

2008-04-14 22:02
skulle gissa på qd3 eller qdIII : )
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-04-14 22:12
schri:

bra gissat QDIII är det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-15 21:10
Jag sätter studiebidraget på konto och lever på 1000-2000 kr jag får i månaden för beats o mixning. Så man kan säga att jag lever på det än så länge,men jag bor hemma så det gills inte egentligen.

2008-04-16 11:30
nä det gör ju som inte det
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-04-16 11:39
Ja delvis, men inte så man klarar sig på det bara, beats, mixning, mastring, mkt grejer för dansshower, koreografier och lite annat.. När det gäller beats så gör jag väldigt nischade beats, mkt åt samma beatsgenre som Premier, RZA, Pete Rock mfl, influeras mest av NY East Coast soundet i mitten av 90-talet. Dvs mer rytmiskt, smutsigare och enklare beats, tyvärr är det inte på tapeten riktigt idag så det är väl inte för alla. Har aldrig ngt ute så nån här har kunnat lyssna på det då det är öronmärkta produktioner men håll utkik i sommar för skivsläpp från oss på Royalstreets ifall ni vill höra, där är ett gäng sådana beats med.

2008-04-16 12:26
fan, kan du aldrig lägga upp nåt som du pratar om GAIA? Det är irriterande, för vet att du har lagt upp ett par grejer i beatsforumet och, inte för att vara sån, men det har låtit allt annat än professionellt! vill höra what all the fuss is about :)
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-04-16 12:33
Du får väl höra i Juni, hehe.. Skivan heter The Age of Kings Vol 1.

Jag vet att det är irriterande, jag vet. Har blivit så att jag bara lagt upp grejer i forum etc som jag inte är nöjd med eller skräpar för att jag inte bryr mig om vad folk ens tycker om dem. Bra grejer är öronmärkta och jag kan inte lägga upp dem. Sitter jag en månad med en produktion som ska nånstans kan jag inte slänga upp den hur frestande det än må vara att få fram nån sorts statuspoäng på whoa producentmässigt, :)

Men visst, kanske kan länka ngt tillfälligt med en snippetmix så du får höra, om det är viktigt för dig, hehe..

//Peace

2008-04-16 13:21
DrKista

Kolla PM..

2008-04-16 13:43
ja se där, lät betydligt bättre än det du lagt upp här! de tre första grejerna lät softa, och bra rent soundmässigt (tryck o.s.v)

tummenupps.

http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-04-16 13:45
Thx, :)

De 3 andra är mkt lägre eller högre mixade i förhållande, slängde bara ihop allt i en fil så det är lite ojämnt mellan dem, hehe..

//Peace

2008-04-16 13:51
Om du är mer intresserad, checka vår hemsida (står på pressen) så kan du höra lite diverse grejer som vi slänger upp där med jämna mellanrum!

//

2008-04-16 15:50
GAIA P26

Får man höra? Hehe.. Av din beskrivning lät det som att det kan vara bra, om det är 90tals influerad hiphop a la pete rock osv..
Inget på hemsidan lät ju så tyvärr

2008-04-16 15:56
Nej det på hemsidan är väl inget att hänga i granen direkt kanske, haha, lite blandad kompott.. Inte bara mina beats där dock..

Checka vår skiva i Juni, orkar inte fixa sorry, :)

2008-04-16 16:00
Aight!
Får vänta då, hade varit kul att höra då det är den hiphopen som influerar mig och åt det hållet jag gör

2008-04-16 16:03
Kul att höra, det funkar inte så med massan dock, de flesta vill ha poppiga Kanyeproduktioner idag..

2008-04-16 17:48
Yeah tyvärr är det så.
Skulle inte kunna tänka mig att göra något annat än det jag själv tycker låter bra.