I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min mick vägrar funka =/

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-04-02 21:44

Min mick vägrar funka =/

japp då vart det ett problem, det kommer inget ljud in i mitt inspelningsprogram från micken, men när jag kollar på mixerbordet så visas det att det kommer ljud ifrån micken :S förstår mig inte riktigt på det. alla tips är välkomna. jag använder mig utav behringer C-1 behringer xenyx 802, och behringer fca202 firewire ljudkort. snälla hjälp mig. peace

ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur
ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur
haha man kunde kopiera & klistra skiten :P

2008-04-02 22:13
har du installerat ljudkortet och valt det + rätt drivrutiner under inställningar för ljud i windows? och hur har du kopplat ut från mixern?

2008-04-03 13:54
jag har installerat ljudkortet & alla drivrutiner, japp det är som det ska vara. ut ifrån mixern har jag kopplat CTRL ROOM OUT L + R. peace
ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur<br>ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur<br>haha man kunde kopiera & klistra skiten :P

2008-04-03 14:56
från ctrl room till datorn alltså?

ta från main istället, annars måste du kanske lyssna på maxvolym i lurarna medans du spelar in

2008-04-03 14:58
signalstyrkan ut från ctrl room styrs av samma volymratt som phones. du ska ha main out på U.

2008-04-04 01:50
jag har satt dom i ctrl room till mitt  externa ljudkort
ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur<br>ForumsignaturForumsignaturForumsignaturForumsignatur<br>haha man kunde kopiera & klistra skiten :P

2008-04-04 03:17
har du phantom matning?

2008-04-04 16:28
kjello ja det har jag och den är intryckt

2008-04-04 17:16
läs vad jag har skrivit en gång till.

2008-04-04 17:51
kan vi ta det på msn istället? du kan ta bort mig efteråt bara du hjälper mig Johnny peace

2008-04-04 18:34
Om vi tar det här kan förhoppningsvis nån annan lära sig...

Ta ut ljudkortskablarna från "Control room"-jacken och sätt dem i "Main out" istället.

2008-04-04 18:41
har redan gjort det, men det funkar inte ändå, elle micken funkar ju, men det kommer inget ljud i mitt inspelningsprogram.

2008-04-04 18:48
och vilket program är det?

2008-04-04 18:49
har testat i Cubase SX3 Cool Edit Pro 2.0 Audacity

2008-04-04 18:53
och valt rätt input på track'et, record arm osv? kollat om kablarna är hela?

2008-04-04 20:50
Om du har cubase sx3 så kan du testa att gå in på (device + device setup)
där kan du kolla så att du använder rätt ljudkort, för det kan vara så att du fortfarande har inställningarna för ditt gamla ljudkort.
om så är fallet så ändrar du bara till det ljudkort som du använder.

vet inte om det är så simpelt men aja det är vad jag kan komma på!

pejs!