I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

VSTi problem som jag jämt stöter på

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-04-02 15:40

VSTi problem som jag jämt stöter på

tja , mitt urval av installerade VSTi plugins är relativt stort men det är inte många av dem som går att använda.
jag får ofta ett felmeddelande när jag laddar in någon ny plugin, det fattas ofta någon tidigare version.
har främst problemet med native instruments. massive pluginen och absynth är dem enda av native instruments som fungerar. har nämligen installerat och försökt ladda in guitar rig, fm8, akoustik piano, battery, kore etc. har ni stött på problemet? måste man installera någon version före en annan? kompletterar dem varandra?
vill passa på att höra hur man installerar en "fixad" nexus? skulle verkligen uppskatta om någon vill ta det steg för steg, har googlat mycket på det och många verkar ha problem med det.

tänkte formatera om min dator nu i veckan och installera om versionerna, skulle därför behöva lite hjälp att lösa problemen....

en annan grej jag kom på...
när man bygger melodier i VSTi plugins i FL studio så händer det att det skorrar och distar väldigt mycket, särskilt vid användning av ljud med större/längre release, vad beror detta på och hur kan jag förebygga detta? blir det samma om man använder cubase? om inte, hur lätt är det att lära sig cubase om man har FL studio och reason erfarenhet?

det är rätt mycket som jag funderar över men det var vad jag kom på spontant, därför relativt viktigt att jag får hjälp med detta.

jag tackar så mycket på förhand, och är det något som är oklart så tveka inte att fråga :)