I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
mic och ljudkorts problem
Vår Hiphop - Producenter & DJs
Tillbaka till forumet
Lil D
2008-04-01 17:33
mic och ljudkorts problem
Lil D
2008-04-01 17:37
ojj glömde inlägget haha :P
idag var jag på 4-sound och inhandlade ett firewire ljud kort
http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?articleId=468218
och en mic
http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m=6&i=100&s=0&articleId=419301
eftersom jag aldrig har hållt på med detta tidigare så behövewr jag lite hjälp
för det första så kommer det inget ljud från micen man måste ändra så att man spelar in på firewire ljudkortet hur gör man det ? jag använder mig av cool edit pro som inspelnings program alternativt fl studio. Och sen ska man ändra ljudkorts drivrutin inställningar eller vad han sa och de som skulle finnas på det finns ej med på listan vad kan det va för fel ?
snälla hjälp , peace
Johnny-V8 P47
2008-04-01 17:45
läs manualen.
Lil D
2008-04-01 17:50
thx sometimes my head dont word i think
Lil D
2008-04-01 18:23
läst och installerat funkar endå inte ngn som vet vilka inställningar man ska ha i själva programmet fl wavepad eller cool edit
Tåg26 P33
2008-04-01 19:06
Nu råkar jag ha windows på engelska men kan tänka mig att låter ungefär såhär på engelska,
Start -> Kontrollpanelen ("category view") -> ljud tal och ljudenheter -> ljud och ljudenheter -> flik: "ljud",
där du väljer firewiren, om du inte redan gjort det.
Tåg26 P33
2008-04-01 19:06
på svenska.
Lil D
2008-04-01 20:00
har gjort nu fortfarande inge ljud ngn som använder sig av cool edit eller wavepad som kan berätta hur inställningarna ska va
orddöv P47
2008-04-02 12:08
jag har inte pc, så jag kan ha fel. Men i inställningarna i cool edit eller wave pad bör du kunna ställa in vilket asio du avänder dig av, ställ in ljudkortets asio som det som skall spela upp ljudet.
Men gå förbi 4sounds och fråga dem annars, såg att du bor i Umeå..där är de väldigt schyssta så de hjälper dig säkert.
gazt.tumblr.com
Borttagen
2008-04-02 15:09
du måste nog ha ett mixerbord,sen går du in i kontrollpanelen/ljudenheter då kommer de stå nånstans alternativ: input och output,ska du lyssna musik genom mixerbordet via högtalare eller hörlurar så har du output,ska du spela in så väljer du input då åker ljudet in ist för ut, inte så bra på sånt här,men testa de iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lil D
2008-04-03 17:58
lbehöver inget mixerbord allt är fixxat nu var lite inställningar som jag klurade mig fram till svaren. Tack för alla svar. peace
Tillbaka till forumet