I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-19 18:40

vilket program?

vilket program kan man ha för en nybörjare till att börja göra beats?
nått lätt. å vart hittar jag det?
nån som vet?

gaah du är jonas gardell? skojjar du?? vah?? haha du måste skämta?
ja de gör jag-.-

2008-02-19 18:43

fl/reason/qubase/ableton är väl dom vanligaste på pc

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-19 20:30
Okeej..vilken av dom är lättast å vart hittar man dom?
gaah du är jonas gardell? skojjar du?? vah?? haha du måste skämta? <br> ja de gör jag-.-

2008-02-19 22:03
Fl och reason är fan inte för nybörjare de andra två har jag aldrig hört talas om

2008-02-19 22:11
ableton live..det är ett otroligt användarvänligt program

du köper det...förslagsvis försöker du få tag i le versionen eftersom de är billiga...och enkla att komma igång med...och om du gillar programmet så kan du för en ganska billig peng uppgradera det till den fulla versionen

gazt.tumblr.com

2008-02-19 22:20
vandalen nej musik är väl inget för nybörjare heller? så kan man juh också säga! man lär väl börja nånstans ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-19 22:42
FL studio skulle jag nog rekomendera till någon som vill börja lära sig! Kör själv med det och man kan göra sjukt bra grejer och väldigt enkelt att lära sig i början!

2008-02-19 23:42
fresh....ableton och fruity loop är snarlika till tänket. fruityloops är en klassisk tracker, medan ableton har samma tänk som en tracker men har ett tydligare gränssnitt
. I ableton jobbar dina patterns horisontellt och i fruity loops går de lodrätt. Jag tycker ableton är bra eftersom det har fler editeringsmöjligheter, samtidigt som dessa möjligheter är något du kan lära dig eftersom och inte tvingas börja med.

stormen
Båda programmen finns som demo, ladda hem dem och prova och se vilket du tycker är enklast att arbeta i

FL
http://www.tucows.com/preview/209204

Live
http://www.ableton.com/demo-live-le?product_key=D_01_60

lycka till
gazt.tumblr.com

2008-02-20 14:33
jag har kört fl i 3 dar nu d går riktigt fett nu!
enkelt å lära sej om man fattar engelska å lite till :D
Rekomenderar fl!
CSG= Civilister som graffarmestochbästhelatiden

2008-02-20 14:46
FL är inte jättesvårt, och rätt kul att arbeta i. Ska lära mig det mer seriöst så jag kan prodda själv ^_^
bla.

2008-02-20 14:52
Hedde....... Kickar du sj ?
CSG= Civilister som graffarmestochbästhelatiden

2008-02-20 15:03
orddöv P28
okey ingen anning hur ableton fungerar men har bara hört gott om det. Men det är endast mac va? Annars man kanske skulle prova demot.

kan rekomendera Warbeat.com om ni vill lära dig Fl studio!

Annars så är ju inte programen bättre än vad användaren gör dom! Så bestämd dig för vilket program du vill kör tidigt. Och Lär dig det utan och innan