I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Många lyssnar, 90% av dem sitter tysta.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-02-18 14:53

Många lyssnar, 90% av dem sitter tysta.

Att vara en beat producent är ingen lek, det är många timmar och sömnlösa nätter som går åt för att få fram ett fett beat som håller måttet. Jag talar av erfarenhet, jag har ett 9:00 - 16:30 jobb som tar min dagtid, En stor del av de nästföljande timmarna spenderar jag vid datorn och producerar beats av god kvalité som jag sedan skänker bort. Jag spenderar 80 - 120 timmar på ett beat. Sedan så finns det folk som tankar hem det senaste beatet och lyssnar på det, och håller käften? Jag menar vi som skapar freebeats ser gärna att ni losers kommenterar och ger kritik på det vi gör. Många talanger släcks på det sättet!

Genom att seriöst ge konstruktiv kritik så får du dem att känna sig behövda och fortsätta producera beats som ni sunkiga rappers kan använda till er musik. Ni visar ju inte ens upp vad ni gör med beatet som ni faktiskt får av oss!

Det är en oerhört viktig sak för en producent på väg upp att få kreativ / konstruktiv kritik av sina lyssnare. Många skriver att de inte diggar beatet fullt ut, men bryr sig inte om att ange VAD de inte diggar! Hur tror du att producenter, som jag t.ex., ska kunna bli bättre om du inte specificerar vad som bör göras bättre?

Respektera vad vi ger och kom med proper kritik till oss, det gillar vi! Och du får det tillbaka med ränta sedan när du släpper ett beat eller rap med ett av våra freebeat. DET är att respektera kompositören.

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)