I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta bort vocals från ett beat?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-02-04 16:45

Ta bort vocals från ett beat?

Jag undrar om det finns något bra program om man vill ta bort vocals från en låt.
har prövat programmet AV Music Morpher Gold med bristfälliga resultat.
Så jag undrar om det är någon som vet ett lämpligt program,där man kan behålla så mycket utav beat i sig å inte lämna kvar ett bakgrundsbrus av vocals??

så att hålla mej borta är mitt enda sätt att älska dig

2008-02-04 17:13
tror inte det eftersom det är massa freqvenser som skärs bort har jag för mig. Men finns det så vill jag veta med ;D
Jalla idiot systemet stänger snart!

2008-02-04 17:36
om du vill ta ut acapellan/beatet från en låt så tyvärr...det går inte
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-02-04 18:18
de skulle vara om låten é så pass gammal att beatet och accapellan ligger på vardera höger/vänster.. annarars går de inte tror jag!

2008-02-04 18:23
Haha... det går om sången ligger ensam precis i mitten, fast det är väldigt ovanligt i hiphop, eller modern popmusik överhuvudtaget.

Producent

2008-02-04 20:51
not gonna happen.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-02-04 20:53
Lyssna om det finns någon instrumental bit i låten, tex. i början eller slutet och loopa.
your heart pump project kool-aid

2008-02-05 18:29
Gör som Elem sa, ta ut så mycket av istrumentalen om du hittar något fritt och loopa det, eller ladda ner instrumentalen.

2008-02-06 12:36

När rappare sitter å gör mixtapes med bara andras beat  hur går dem till väga då?

Ringer dem producenten och frågar om de får lov att använda beatet?

eller loppar dem?

Eller tar dem bara sånna ltåtar som de har släppst instrumentalar till?

2008-02-06 13:37
tillstånd från producenten/bolaget. att släppa copyrightat material som man inte har några tillstånd till kan väl funka om man siktar på att bli hemlös

2008-02-06 20:57
Men ALLA dess Organism 12 och Dj Large Versioner kan ju inte ha tillstånd till varje låt? Det skulle väl stå då nånstans att de har det osv... (på "bookleten"/omslaget man fått ladda ner samtidigt)
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-02-06 21:38

det var precis det som fick mig att ställa denna fråga.
För jag förstår inte hur alla kan få tag i redan använda beat??
Ja menar klart det finns ute instrumentals till en del men inte så många som det sen görs remixer på å där nobodys sen kickar över?

För era svar täcker rätt så bra men de frågor som sen formuleras tar ju ut svaren och skapar bara mer frågetecken ??

Finns det nått program lr sida där alla beatz finns lr måste man ta kontakt med artisten/producenten direkt??
så att hålla mej borta är mitt enda sätt att älska dig

2008-02-06 22:06
köp tolvor..då får man instrumentaler/acapellor..sen kör inte alla med tillstånd..
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-02-08 21:42
haha snuten kommer klippa er o sen stämmer dre er på 8mill$$$$$

hahahahahahahahahahahahaha
n y p o l e r a d ------- s i l v R <br> M A D D E R F A K K I N -- helt -- g l ä n s a n d e<br>
Producent

2008-02-08 21:51

2008-02-09 05:05
word på The_Donut P17
Jalla idiot systemet stänger snart!