2 turntables en mixer och en cdspelare funkar ju perfekt istället för en dator
Blenda eller Recordhunter säljer nypressad vinyl
Den mesta musiken finns inte alls på vinyl, det är klart det finns mycket vinyl och jag älskar fortfarande vinyl, men nuförtiden kan man göra så mycketmycket mer på det digitala viset. Utvecklingen är i sin tid och mer o mer börjar bli digitalt. Du kan köpa sjukt många olika digitala dj mixers etc, istället för å spara sjukt länge till ett par technics osv, det enda du behöver är en dator.. (jag brukade spela in dj mixar förut i Traktor och då använde jag tangentbordet. Upp pilen var +pitch och neråt pilen va -pitch, enter va play, 1an va kill switch för basen, backspace var cue osv...) Det är enklare å få tag på musik (ex. Beatport.com, eller annat, och du slipper beställa vinyler från tex england som kan vara slutsålda redan efter 2 dar t.ex) och istället för å bära på alla vinylskivor så räcker det med å ha en laptop + extern hårddisk med din musik. Sen kan du bränna orginal låten du har plus nån remix av samma låt på en o samma cd skiva så har du i princip en 12a...ifall du ska spela med cd.. Vissa tycker det är krångligt o shit med den digitala dj biten men om du vill köra digitalt, så gör det enkelt för dig och krångla inte till allt så mycket. och lär man sig på rätt sätt digitalt så kan man göra saker som en vinylnisse aldrig kunnat tänka sig... Jag är inne på båda spåren, sjukt med vinyl, sjukt med digitalt, and i luv dem both!
kanske kan va nåt?
Jah!
jag statuerade bara ett exempel. jag sa att jag både kör vinyl och dator, och att jag "brukade" sitta å pilla me datan... du kan se precis va jag har skrivit :)Du missade en del i meningen tydligen, "förutom vissa faggets som tycker att vinyl är sååå äkta och som har stannat i utvecklingen" - jag tycker att vinyl är fett äkta men jag tycker det är sjukt nice med den digitala biten/utvecklingen för du kan göra så sjukt mycket mer liksom, o det finns så många som tycker att det är kefft med digitala dj's och som tycker dom är så "äkta" för att dom bara kör vinyl, för att det är "äkta" liksom. Got me?
Jo kan tänka mig det, måste ha varit boring. Jag har sett sjukt många dja med dator ute (inklusive mig själv) och det har varit fullt ös på alla sätt o vis.. inlevelse till max - ja och folk har tillochmed frågat mitt under spelningen hur man gör om man ska dja med dator och så vidare... även om jag skulle sitta o pilla me datan fortfarande så skulle jag utan tvekan lätt kalla mig dj för det är hur man gör å hur det låter som är grejen, sen om du använder decks eller typ jagvetintevad spelar fan ingen roll.Ju bredare desto bättre. Att bara köra vinyl är fortfarande sjukt jävla chill men jag vill bara tipsa till dom som vill bli dj's att har man en dator (som nästan alla har) så är det i princip det enda man behöver nowadays för att lära sig dj'a eller för att testa bara, onödigt o spara till dyr utrustning när man redan har det man behöver...yeyeHappy friday!
Exakt! hehe det gör du nog inte :)