Musikskapande med Macbook
Macbook 13-tum: Vit
2,0 GHz Intel Core 2 Duo 1 GB minne Hårddisk på 80 GB1 Kombinationsenhet
Är sugen på att skaffa mig en bärbar och tycker Macbook är jävligt fresh. Jag både spelar in och gör beats, beatsskapandet handlar dock mest om flerkanalsmixning från mpcn så jag är inte behov av någon hög prestanda för att datorn ska orka med diverse vst-instrument och sånt.
I dagsläget använder jag Cubase SX 3 med en stationär PC (2,08 Ghz och 512 mb ram) och det funkar utmärkt till det jag behöver. Sitter med waves-pluggarna och givetvis tar det sin tid ibland men inte mer än vad jag har råd att slösa med så att säga.
Jag hade tänkt att köra med Cubase 4 om jag införskaffar mig denna Macbook, har hört bra saker om dom nya inbyggda effekterna så kanske blir det att sluta upp med wavespluggarna.
Det jag undrar över är följande *Är det någon som sitter på denna Macbook och gör musik, hur fungerar det? Räcker den till? *Är det dumt att gå över till Mac? Finns ju vissa olagligheter som inte blir lika smidigt som med en PC men skaffar man Cubase 4 så kanske man kan nöja sig med dom inbygga effekterna.
Posta gärna övrigt snack gällande ämnet så länge det är relevant. Är det värt att lägga några stålar extra för att få Mac när man kan få en PC med samma prestanda för bra mycket lägre pris.
Kom inte med något Mac VS Pc snack så länge ni inte kan backa upp det med argument.
Tja!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|