I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

WNStudios Uthyres 50:-/h.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-01-12 21:39

WNStudios Uthyres 50:-/h.

Hade en tråd ute förut men gör en ny nu för lite uppstädning och ändrade priser osv.

Har iallafall en rätt seriös hemstudio här i Östersund som jag tycker används alldelles för lite så jag tänkte erbjuda mig att hyra ut den för en billig peng till dom som vill spela in sina projekt. Detta gäller inte bara rap utan även gitarr, piano, bas, sång, perkussion och i princip vad ni vill.

Har två rum som används till inspelning; Första är vardagsrummet där den största delen av studion finns. Där finns det möjlighet att spela in piano och andra instrument som behöver lite mer luft. Där står även studiodatorn med tillhörande mixerbord och annat. (se bifogad BILD)
Sen har jag ett förråd som är inrett för inspelning av röst, akustisk gitarr, stråk och blås m.m och det funkar även väldigt bra för mindre förstärkare. Väldigt välljudande rum som jag är mer än nöjd över med tanke på omständigheterna. (se bifogad BILD)

Använder mig av 3 olika mikrofoner men har möjlighet att låna till mig fler vid olika inspelningar. Har ni själv en som ni är väldigt nöjd med är ni mycket välkommen att ta med den också. Mixerbordet har väldigt varma och sköna Preamps men ibland kopplar jag även in en Focusrite strip för en annan karaktär. Focusriten får även agera kompressor ibland när det är lite mer påfrestande inspelningar som min Behringer inte riktigt klarar av. Annat som finns är en rör EQ, Bas/Gitarr modulator, Tape recorder och sen alla möjliga instrument. Inspelningarna kan göras simultant på upp till 8 kanaler och kan även mixas ner analogt till kasettband på lika många kanaler. Det finns en hel del möjligheter här inne... (Klicka för Gearlist)

Mitt pris är 50:- per påbörjad timme, mixningen och mastringen därefter bjuder jag på. Är det någonting ni undrar över eller om ni vill boka tid så är det bara att höra av er till [email protected] antingen via msn eller mail. Paketpris för folk boende i andra städer går självklart att fixa.

Mvh/Christofer (Worship Nothing Studios)

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se