I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med Fruity Loops.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Producent

2008-01-11 20:44

Problem med Fruity Loops.

Det kanske är en väldigt liten småsak det är jag kommer prata om men jag förstår verkligen inte varför det inte fungerar.

Såhär är det:

Jag försöker lägga in en sample i FL via Fruity Slicern. Ljudfilen jag försöker lägga in är sparad i mp3, 44,1 kHz och 16 bit. Om jag förstått rätt så ska det inte vara några som helst problem att lägga in den i FL via slicern? Slicern stödjer ju de flesta format (då även mp3) och jag har lyckats med det förut. Så det måste ju vara någon liten detalj jag missat?

Jag provade göra om filen till wav-fil men det fungerade inte heller. Det fungerade inte heller då jag enbart drog in filen från dess mapp in i pattern.

Jag kanske även borde skriva med att jag kör i FL 6 XXL demo. Jag var registrerad förut men jag behöver tydligen en ny kod för att registrera om mig, då programmet av nån skum anledning tyckte att jag skulle registrera av mig.

Men det är just den här grejen med slicern jag har problem med. Snabba svar är gärna välkommet :)


Tack på förhand!

/Joto

When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold