I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Lär dig spela hemma" kurser?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-01-09 03:31

"Lär dig spela hemma" kurser?

Är och har varit intresserad som fan av att lära mig grunderna i piano och inte bara förlita mig på det lilla jag lärt mig själv så jag har börjat kollla runt lite. Fick ett erbjudande i brevlådan idag från www.spelskolan.se där dom skickar hem ett kursbrev var 3:e vecka och det skulle kosta typ 120:- för cd skiva och massa papper. Låter ju rätt okay och man hade även möjlighet att skicka tillbaka grejerna inom 14 dagar om man inte var nöjd. Men finns det något liknande detta nånstans?

Ju billigare destu bättre för jag har 2 barn och lever på sjukpenning och socialbidrag så även fast 120:- i månaden inte är någon stor kostnad så svider det ganska rejält i plånboken. Snackade med en kille som gick kurser via Medborgarskolan men dom kostade 300:- per gång för 45 minuter. Kändes verkligen som overkill för min del iallafall. Alternativet böcker har också funnits i tankarna men det känns lite lättare att få hem några få papper och övningar i taget istället för att sitta där med en tråkig bok i storlek av en bibel och bläddra igenom...

Alla åsikter och erfarenheter är välkommna.

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se