I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-06 15:56

Midiklaviatur

Jag tänkte köpa en midiklaviatur och har en nybörjarfråga =). Det är en M-AUDIO Oxygen (61). Har jag möjlighet att slänga in instumentljud på denna och använda den som standalone keyboard eller måste jag ha den inkopplad i en datorn hela tiden och använda mjukvara för att kunna spela på den?

//Tack på förhand!

I bury those cockroaches

2008-01-06 16:02
den har inget eget minne, men du kan koppla den till en synthmodul eller rack-synth/sampler och använda dessa två, dvs utan dator.

2008-01-06 16:06
Tack Johnny!
I bury those cockroaches

2008-01-06 17:23
Glöm inte att köpa en MIDIkabel och en strömadapter, för dom får du inte med i köpet av klaviaturen, har jag för mej.

(klaviaturet behöver ström, och med en USB-koppling till datorn så tar den ström från datorn. Har du inte datorn igång, eller inte använder USB-kabeln så måste du ha en extern strömadapter för att få liv i klaviaturet)
//Spliffan

2008-01-06 17:28
(plus extern förstärkare/högtalare/hörlurar att koppla till ljudmodulen för att få ljud)