I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

problem med vegas 8.0

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-01-05 18:55

problem med vegas 8.0

jag har ett problem!
när jag ska reccar en låt så reccas beatet med så det blir dubbel ljud..

hur har ni era inställningar när ni ska recca låtar?

tack för svar på förhand!

Medicc

2008-01-05 21:32
kan nån hjälpa eller ? vi sitter och väntaR ;)
Medicc
Promotor

2008-01-07 22:26
vfr recca i vegas i huvudtaget? det är främst ett videoredigerings program...

2008-01-09 08:23
du vår ställa in i preferences på audio device vilken "enhet" du spelar in med... du får välja mic in eller nåt sånt..

2008-01-11 20:48
hur fan kan beat också reccas ni har väl hörlurar med beat igång i lurarna eller ?
feel tha beaaat maaan
Producent

2008-01-11 20:52
Jag vet inte hur du har det men när vi reccar i skolan och det här fenomenet förekommer är det en knapp som heter "audition" som är igång under regeln som är inkopplad till datorn.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2008-01-11 21:22
det beror på att datorn får två olika signaler från inspelningskällan ,du måste få bort en av källorna genom att gå in på inställningar(preferensses) ska finnas där någon stans .

Men lite dumt att använda vegas videoredigering, varför inte använda colledit cubase elelr FL? smartast är väll att spela in på någon av dom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-11 21:57

spela in i mono.
eller mixdown i mono.

lite osäker va dubbelljud e...

Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2008-01-11 22:02

finns nån knapp i windows volym inställningar också som heter "what u hear" ellern ått sånt, kan vara att den är intryckt, du hittar den under volymkontroll / inspelning

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-11 23:45
exakt har du skrotljudkort får du ändra what u hear i ljudpanelens inspelningsegenskaper
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2008-01-12 08:46
Spyder

"What u Hear" Kan iof vara kul ibland, man kan ta ljud från YouTube m.m.

Kontrollpanelen > Ljud och Ljudenheter > Röst > Volym sen ändra till Line in (den som är rätt om du har fler, som jag)
bla.