Rekomendera någon mick runt 2000:- ?
Hey, undrar bara om ngn vet en fet mick runt 2 laxar ? Thnx på förhand.
no changing, ima two step close, full armed, ima chew them hoes
www.emusic.se där hittar du feta mickar för rätta priset..
Det finns en hel uppsjö med mickar de jag rekomenderar e att du går in på din närmaste musik affär tex om du har Jam eller musikbörsen i närheten så kommer dom kunna hjälpa dej och du kanske eventuellt får testa lite mickar osv... Men om jag ska rekomendera en snuskigt billig mick som e snuskigt bra.. för den prisklassen vist traskar man upp några tusen så får man ju bättre grejer. Micken heter ADK Vienna edition. På musik börsen kostar den just nu 2.495 Kr men när jag köpte min kostade den 2000:- för ibland har dom prissänkning. men kollar du runt efter vienna micen så kan du säkert få den för straxt under 2000:-. och den e riktigt fin i ljudet har en skön botten och ger din röst en otrolig rättvisa. men sen så är de ju så mycket runt om som ska stämma för att ljudet ska bli kanon bra. ljudkort dämpning osv osv... men där har du mitt tipps en otroligt fin mick som lämpar sej riktigt bra för rap men låter ofantligt bra på sång oxå.... /Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Tsm Mt47, skön rörmikrofon.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se
dede P16 om du läste mitt inlägg så skriver jag
att kollar du rint efter vienna micken så kan du säkert få den för under 2000:- kr.
spriserna skiljer sej extremt mycket mellan de olika företagen.
så jag e inte förvånad över att micken kostar 1849:-
va även ett bra tag sen jag köpte min priser går ner..
Det e i alla fall en otroligt bra mic för de priset har testat otroligt många mickar och även sådanna i 6-7 tusenkronors klassen å viennan håller måttet med dom.. så det e en varmt rekomenderad mick
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
håller fast vid röde nt-1a
http://www.myspace.com/danokin<br>
röde NT1A det är den tystaste micken i db oavsätt pris i hela världen, jaghar den sj.
Take me away, like I overdosed on cocaine Or take me away, like a bullet from Kurt Cobain
Alltså.. lägg på så du kan paya 3600, och så köper du en RÖDE NT2-A det är ju typ fetaste micken du kan ha under 10 :P
Ja, jag är en vitlök.
tycker fan att NT1-A är bättre än NT-2 till rap/sång. så ska han gåupp i pris så kan han lika gärna vänta tills han har råd med en Röde K2 för den är fan fantastisk, knäckerlätt många neumann mickar när det gäller sång/rap.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag använder en tsm mt47 ricktigt nöjd med den men allt beror ju på vilket sound du vill ha + va du ska använda till den tex preamp eller mixerbord,
länk
om han ska använda den till en preamp eller ett mixerbord spelar ju iofs ingen roll
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Thnx alla uppskattas extra tack till
Mr-Banditen P27 .. Ska checka in och kolla lite. närmsta butiken jag har är väl Halmens musik men där är fina grejjer så där ska jag titta in och fråga. ;D
Fuck är detta funkar ju inte länka den länkar bara till sidan :S Yeah men ni ser GAProject R 1 vad sägs om den till Rap / sång ? Eller den rekomenderas inte ?
rolle P20 jooo jag har testat både preamp och mixerbord och de är 2 helt olika sounds
finns inget som knäcker Neumann sluta snacka bull.
WAZAAA: Handlar ju inte om att det är just ett mixerbord och en preamp som gör att ljudet skiljer sig åt utan mer att olika märken och modeller har helt olika sounds.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se
yeah men jag kör mixerbord
wazaaaa då antar jag att du inte är så insatt i det hela. har du ett bra mixerbord eller en bra preamp så är det ingen skillnad. använder du dock en preamp för 295:- så blir det en jävla skillnad. men om man använder sig av en usel preamp så antar jag att man inte kastar sej på en mic för 3000, för det finns det ingen som helst anledning till att göra. pre-amps och mixers ska inte färga ljudet unless man ställer in det.
kolla efter Studio Projects
"Good deeds arent remembered in the heartz of men" / Jr Gong