I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Några frågor ang Adobe Audition 3

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-11-29 20:38

Några frågor ang Adobe Audition 3

Har införskaffat mig Audition 3 men det är ett par frågor jag har.

1. Ang VSTi:s, hur är det tänkt att Audition ska hitta dem? Jag har skapat ett nytt MIDI-track sedan klickat in mig på Sequencer och tryck på den lilla knappen uppe till höger "VSTi Plug-In Manager" och sedan tryckt Scan. Men den hittar bara de VSTistrumenten som följer med Audition.

Jag har Native komplete 4 på datorn och i varje VSTi-mapp så finns det en mapp som heter DXi där det ligger en dll-fil,  Är det så att jag ska lägga in dll-filerna i "C:\Program Files\Adobe\Adobe Audition 3.0\Plug-ins\VSTi"?

2, Ang MIDI-keyboard och controllers, hur fan aktiverar man dem? Har skapat ett MIDI-track sedan klickat in mig på Sequencer och tryck på den lilla knappen "Device Manager" men det verkar inte funka riktigt som det ska. Alla mina controllers fugerar utmärkt i alla andra produktionsprogram jag har. Men i Audition händer inte skit.

Kan tilllägga också att när jag har virtual-keyboard på så händer det inte heller någonting när jag trycker ner tangenterna med musen. Men därimot om jag ritar ut med pennan på piano-rollen och trycker play så kommer det ljud.

Hoppas någon kan hjälpa eller komma med tips.

Mvh.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.