I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ljudkorts problem (mbox 2 mini)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-10-27 20:52

ljudkorts problem (mbox 2 mini)

Hej ja har lite problem med mitt mbox 2 mini kort... Så fort jag startar något program (reason, fl och så vidare) som använder sig av kortet så börjar ett pipande ljud. Då använder jag mig av ASIO Digidesign Driver.

Och bytter jag till en annan driver: ASIO Direct X Full Duplex Driver så går det direkt genom mitt inbygga standard ljudkort i datorn. Som är kopplat i input på Mboxen. Och den ger en väldigt högt brus. Men långt ifrån lika jobbigt som pipande i Digidesign's driver. Men jag vill ju använda mitt mbox kort.

Och den sista drivern är ASIO multimedia driver. Och den hänger inte med alls och kör också ifrån mitt inbyggad ljudkort... så den skiter jag fullständigt i...

jag har sökt lite och fått fram tips som att kolla att mboxen sitter i första usb porten... Hur hittar man sånt? är det ens värt? jag har provat att byta runt lite men det funkar inte något bättre.

Och uppdatera drivers från digidesigns sida som var ett rent helvete. rörigt. Och den drivrutin ja fick ner var äldre än den jag hade redan. Och nu så hittar jag bara någon stand alone driver för windows... Och det är ju inte riktigt vad ajg letar efter...

har någon något bra tips! så är jag ytters tacksam

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.