I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

MPC vs PC står inför ett kval...

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-10-04 18:23

MPC vs PC står inför ett kval...

what up o hej på er alla..

kan börja med att säga jag är ingen erfaren producent men har börjat pilla jävligt mycket nu, tar upp all min tid, (min enda sysselsättning)... ska läsa ljud och studio teknik osv. så JA jag är seriös med min shit...

just nu sitter ja o leker i FL, på en skrot dator har inga instrumnet VST's o sånt, utan samplar allt själv för tillfället.

läst jävligt mycket om ljudkor to bla bla bla o allt sånt... va inne på MPC för ett tag sen men så torska ja cashen. o tänkte fuck it får nöja mig med data.

men nu så trillade cash in, spelar ingen roll hur mycket, men det finns cash!

men iaf jag va inne på att använda cubase, wavelab och reason. som main program att jobba i med diverse VST's osv.

och extern utrustning t.es. m-audio keystation 88es
akai mpd24, yamaha N12 mixerbord osv osv.

men nu då så sitter ja här med cash o börjar fundera på va ja ska köpa

om jag fortfarande ska köpa en ny PC med midi tillbehör eller om jag ska investera i en MPC 2500/1000  och en macbook pro + skivspelare.

ni som hålt på ett tag o kan era grejer o vet va ni snackar om vad rekomenderar ni mig?

jag älskar att pilla för hand med saker o hatar mus o tangentbord

så va rekomenderar ni? ge gärna lite anledningar o inte bara KÖP MAC, KÖP PC, KÖP MPC...

utan seriösa givande svar.

tack på förhand!

ps. prodecerar endast hiphop

"who's callin' the shots? we hit that man first..."

Disatisfaction bring change