I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är Asio , Gsif m.m . Ljudkortproblem !

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Rappare

2007-09-17 19:49

Vad är Asio , Gsif m.m . Ljudkortproblem !

Tjena . jag har köpt ett terratec 24/96 för Lääääängesedan och jag fattar fortfarande inte ett jävla smack.
Vad är Asio?
vad är Gsif ?
hur Ska dom vara inställda?

Sen har jag två problem till.

1. När jag spelar in så hamnar det några sekunder fel i Adobe Audiotion 2 men inte i cool edit 2 ? varför blir det så ? Har det med latencyn att göra och hur ska jag ställa den. prestanda på datorn är nog inget problem , frågan är hur låg buffer jag ska ställa på den där Asio skiten.

2. När jag spelar in får jag ett så djävla djupt ljud , alltså det panas ut i högtalarna sjukt mycket. om någon lyssnar med surround så hamnar beatet i två talare och rösten i 2 andra , när jag spelar på bärbar dator eller i telefon så hör jag baa beatet. Raccapellan hamnar ganska "wide" . jag kanske bara mixar som en snilleblixt , vad vet jag , men jag tycker inte det ska vara så.

Utrustning :
Kondensatormick , Adk a51 type V
Mixer/Preamp : En behringer ultragrain mic200 , som jag förövrigt heller inte fattar något på. finns 20 db plus och -48 V och massa skit, jag har dock dom två intryckta.
Ljudkort : ja precis , Ett terratec EWX 24/96 , tror jag har senaste drivrutinerna.

Massor av frågor . nån med liknande setup eller med tidigare lösta liknande problem , ller bara nån kunnig , Skulle uppskatta all hjälp jag kan få , börjar bli jävligt trött på detta. Kör fan mono snart istället.

Mvh
Contra

Aii