Nån i Östersund som vill låna ut?...
Skulle behöva låna antingen en Mbox eller någon annan USB driven preamp, eller möjligtvis en Usb mikrofon...
Det är så att jag ska spela in impuls responser på vissa speciella platser samt ljudeffekter för kommande skiva och budgeten ligger redan såpass högt att jag varken har råd att köpa eller hyra detta. Anledningen till att jag måste låna dessa grejer är för att jag ska ta en laptop ut i skogen och på andra platser och spela in diverse saker och då måste jag kunna röra mig fritt, utan restriktioner från elsladdar och dylikt.
Tanken är att jag ska kunna spela in allt jag behöver på en eller två nätter i rad. Nattetid pga mindre oljud från omgivningen såsom bilar och dylikt så jag tänkte ta med mig en kvällspigg polare o åka runt i hela Östersund med bil och göra det jag ska...
Vet inte riktigt vad jag skulle kunna erbjuda som tack för lånet men är det någon som vill spela in i min Studio så skulle det absolut inte vara en omöjlighet, mixning/mastring av några låtar likaså. Tänkte iallafall att jag skulle lämna någon sorts säkerhet i ungefär samma prisklass under den tiden jag lånar grejerna, monitorerna eller nåt sånt där som jag inte har användning för under den/dom kvällar jag spelar in allt.
Är det någon som är intresserad så får ni gärna höra av er, vore skitbra om jag kunde få det här gjort under denna månad eller senast i början av denna månad då säsongen är helt perfekt för det jag ska göra. Ni kommer även få ett litet tack i bookleten på skivan såklart.
/Christofer
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se