I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

-- | Skiva med kända rappare | --

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-09-12 22:30

ROBA > Har du glömt bort att vi är lever på whoa?
allt för många producenter här tar vatten över huvudet och begär flera hundringar för ett beat som är skitdåligt. tror ni att ni ska kunna leva på ert beatmakande? åhh, va jag hoppas att detta projekt går vägen så alla ni som skrivit i tråden och begärt pengar får ångest.

vem fan ger ut feta gratis när man kan sälja?

dagens citat, cred till dej..

hets, stress, fest!

2007-09-12 22:36
tack ankancr :)

coolhomosexuell - och faktum är att vi precis har startat företaget och håller på med allt det så mycket vi kan. och just nu har vi möten och vi letar efter så mycket folk som möjligt som har intresse i att investera i företaget .

roba - Vi ger producenter chansen att få synas mer på skivor som kommer att förhoppningsvis (kan inte veta än) säljas över hela landet. kanske en större hype än att få en track som ligger på whoa en månad.

mitchy - Yes , du satte tummen rätt - Företag

Over & Out

BTW.
SOM SAGT - Vi söker producenter - Ni som INTE är intresserade kan hålla er ur tråden.
FÖRHANDSBOKA SKIVAN
http://www.newstyle.2u.se/

2007-09-13 10:00
Core - Smaksak, jag tycker att samtliga på skivan har skills nog .
FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-13 14:08
Nystartat företag = starta egetbidrag i minst 6 månader = budget för projekt.

seriöst bli mer business, sverige behöver mer business projekt och mindre rappa gratis projekt som inte får mer fame än ryggdunkningarna i audio forumet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-13 18:59

Men vafan, hur svårt är det? Vi har inte pengarna nog att kunna ge artister, vi tänker inte tvinga en enda artist att medverka på skivan. Vi ger er chansen, ta den eller inte.
Men en fråga, varför ska artister och beatmakers kunna göra gratis - så länge som låten bara släpps i audioforumet? Men så fort det handlar om att skiten ska ut i handel så ska varje producent och rappare bli lika pengakåta som pedofiler på dagis..

Vi ger er chansen att få medverka på en samlingsplatta, vill ni inte vara med så kan ni strunta totalt i att skriva någonting i tråden.

FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-13 19:33
ursäkta min vän, detta är en ok ide så vill inte låta negativ MEN
detta är fel sätt, alla vill släppa shit direkt nu förtiden, arbeta er upp, börja in the hood eller vad som helst, hur ska du bredda publiken om du inte ens har publiken med dig?

bygg från gruden sakta men säkert så har ni er shit sen.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-09-13 21:23
chansen att vara med på en mediåker skiva som kommer ha ojämn mixning, dålig mastring, förmodligen ojämn kvalite med andra skavanker, varför kommer erat projekt lyckas bättre än alla andra projekt som testats genom åren? det är det som intresserar folk.

Grejen är att är ni ett företag så finns det pengar att tillgå som jag skrev STARTA EGET BIDRAG! hur lätt som helst att få och jag tror för övrigt inte att ni startat ett företag för vad händer om folk stämmer er för sampling ni inte har rättigheter till, med vilka pengar ska ni marknadsföra skivan, ska ni bränna och trycka skivan själv osv? det finns ju ingen information som helst att tillgå. Och när det ser ut så här half ass så får du tåla lite kritik för som det ser ut nu verkar detta vara yttligare ett pajasprojekt som inte kommer ta sig ur startgropen ens.

så det kanske är dags att börja langa upp lite info
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-13 21:35

Undrar man någonting så finns faktist något som kallas FRÅGA, jag svarar mer än gärna på frågor.
Så istället för att kapa hela idén på första blick så kan du ju fråga oss vad det är du undrar. I och med att det är en ny grej vet vi kanske inte vad det är ni vill veta. Därför kan man faktist, om du har energi att skriva en halv novell, ställa en kort fråga - med shysst attityd ist.

Och du får tro vad du vill och kalla det vad du vill. Saken är att vi har möten och planeringar och pengar på ingång i detta nu! & därför har vi koncentrerat oss på att få betala alla saker som behövs för att få släppa en skiva.

Och nu kan jag ju svara på de få frågor du har ställt på ungefär 500 rader:

- Vad händer om folk stämmer er för sampling ni inte har rättigheter till?
Svar: Vi kommer ha Uddevalla kommun & förhoppningsvis andra investerare som kommer att kunna betala skulder och liknande. Men sen har jag en fråga tillbaka, om vår skiva skulle vara en sån flopp - varför skulle någon ens lägga märke till att vi har använt deras samplingar?

- Med vilka pengar ska ni marknadsföra skivan?
Svar: Som jag sa förut, vi är i full gång med att skaffa fram pengar. Först och främst från Uddevalla kommun - men sen även från kommunen vi bor i som ligger precis norr om Uddevalla. Sen kommer det att tillkomma fler investerare som komemr hjälpa oss. Jag kan även avslöja att vi kommer få endel gratismarknadsföring - hur kan jag inte berätta idag.

- Ska ni bränna och trycka skivan själva?
Svar: Nej, vi kommer att anlita ett företag att göra det åt oss, då vi är 100% säkra att det kommer att bli bättre resultat om de gör det åt oss.

Några fler frågor?

FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-13 21:49
hur ska det mixas och mastras?

ska artisterna ansvara för inspelning själv?

kan också vara intressant att veta

2007-09-13 22:12
- Hur ska det mixas och mastras?
Svar: Mixning är helt upp till artisten, antingen så fixar personen i fråga mixningen själv eller så fixar vi med mixning så att artisten & vi blir båda övverens om en mixning!
Mastring är samma där, antingen skickar artisten in mastringen eller så skickar vi in. Upp till var och en.

- Ska artisterna ansvara för inspelning själv?
Svar: I första hand ska artisterna asvara för inspelningen. Men om det är någon som bor i närheten av oss eller kan ta sig till oss så är dom varmt välkomna att få spela in i någon av våra studios.

Är du nöjd med dessa & föregående svar?

Tack Woggy
FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-13 23:06
jepp man kan säga att det satte spiken i kistan ;)

2007-09-13 23:16
Härligt ;) har du samma inställning till skivan eller har den förbättrats någonting? ;)
FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-14 09:16
du är medveten om att mastring gör man med en hel skiva och inte med separata spår?
www.discotheque.se

2007-09-14 09:29
man kan ju mastra bara enskillad spår med
Musikstudio pannrummet
CR

2007-09-14 09:45
T-Röd P26

Haha word!

djfatboy P19

Klart man kan mastra enskilda spår, om man ska släppa singlar. Men ska man göra ett album är det ingen höjdaridé.

2007-09-14 09:58
inte för att dissa eller så jag hoppas verkligen att detta projekt blir bra och nåt utöver alla andra men min åsikt har inte förbättrats jag ser fortfarande inte något nytänkande från tidigare projekt och det som kommer hålla standarden nere är att folk ska spela in, mixa och mastra själva, det kommer bli ojämnt som fan.

2007-09-14 10:01
fan ja vart fett glad först innan ja insåg att rapparna va svenskar, ja trodde ni snacka om rappglada negrer från usa.

Men ni kan checka om ni diggar så kan ja nog ställa upp ändå :)
hahaha

2007-09-14 11:03
det va jag ju det jag menna misanthropist
Musikstudio pannrummet
CR

2007-09-14 14:33

Ni får se resultatet, fortsätt kommentera nu

FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-14 14:44
Ni funkar alltså som ett skivbolag förutom:

andra ska skapa en produkt åt er med egna medel
som dessutom INTE ska bli en så bra slutprodukt som möjligt

det var ju iofs ett ganska nytt koncept, därför önskar jag er lycka till!

2007-09-14 14:46
Ska det INTE bli en så bra slutprodukt som möjligt?

Utveckla gärna .
FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-14 18:22
NewStyle UF:

att "artisterna" ska mixa och mastra själva kan bli total katastrof. slutresultatet kommer hur som helst bli skevt och inte enhetligt varken ur ljudbild, volym eller kvalitetsaspekt och det är det ni kommer bli förknippade med.

ska t.e.x. rapparen, som väljer ett beat ni har fått in kontakta producenten (som kanske fått en rappare han ogillar på halsen) och diskutera fram en ljudtekniker som båda tror kan få fram det respektive sida kan stå för i sitt bidrag som förevigas i och med pressning och distribution?

jag funderar bara på om ni planerat inför alla sådana eventualiteter.

2007-09-14 18:24
hur irriterande är det inte med självkompilerade cd's där man måste ändra volym och eq mellan varje låt...? man lyssnar inte ens på dem.

2007-09-14 18:45
fyfan va folk är korkade här på whoa, man blir nästan lack när man läser detta.. att folk inte kan fatta att detta företag söker rappare och proddare, INTE nedlåtande kommentarer om hur dåliga artisterna är, ta t.ex fonky. han är inte dålig ? gör en bättre låt å lägg i tråden själv om inte han duger ? eller gefan att lyssna på skivan ? gefan i att ens bry er ? hatar sånna jävla horbögar som öppnar sin käft, ÄR NI INTRESSERADE SÅ SKRIV NI ANDRA KAN HÅLLA KÄFTEN !

lycka till med skivan :)

2007-09-14 19:37
ska t.e.x. rapparen, som väljer ett beat ni har fått in kontakta producenten (som kanske fått en rappare han ogillar på halsen) och diskutera fram en ljudtekniker som båda tror kan få fram det respektive sida kan stå för i sitt bidrag som förevigas i och med pressning och distribution?

Artisterna får mer än gärna fixa fram egna beats & vill inte producenten producera till artisten i fråga kommer vi inte tvinga honom att göra det heller.

Och du är mer än välkommen att skita i att köpa skivan :)

Tack Fosse :) Du tog orden ur min mun & Tack :)
FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-15 11:02
Detta är ju Whoa i ett nötskal, så fort det blir lite "hett" om öronen, kritik och diverser frågeställningar kommer ut då blir det direkt "buhu folk är så negativa, buhu gör det bättre själv, buhu hit och buhu dit"

Känner ni till begreppet "konfliktsperspektiv"? det menas att olika grupper har olika intressen och det är genom handlingar mot andra grupper som det blir en utveckling.

Vad jag vill säga är att diverse frågeställningar kan hjälpa projektet gå vidare och bli bättre. Detta konfliktsperspektiv finns överallt i samhället och även inom hiphop.

Jag förväntar mig inte att folk ska förstå detta för det här är precis vad whoa är men DETTA ÄR ETT FORUM FOLK KOMMER DISKUTERA SAKER OCH HA OLIKA ÅSIKTER HELA TIDEN OCH DET KOMMER SKAPAS "KONFLIKTER" klarar man inte att det blir en diskussion så bör man helt ärligt titta på sig själv och ta bort sig själv på whoa.

Som jag skrev jag hoppas detta projekt blir fett, men som det ser ut nu så skulle det behöva finslipas endel.

och btw Frustration på internet, haha, tummen upp!

2007-09-15 11:43
Ja, ganska exakt så.

Och vill man föra fram en produkt som är beroende av att folk gillar den kanske det kan vara en idé att lyssna på vad målgruppen vill ha. Man behöver ju inte lyssna på 14-åringar som klagar bara ör att det är det enda de kan, men vissa här vet vad de pratar om.

2007-09-15 22:01

Vet inte vad T-Röd snackar om för 3 öre, för jag har diskuterat med varenda en som har haft något vettigt att säga. Vad jag vill ha sagt är att om man ska lyssna på vad folk har att säga; så är det lättare att ta åt sig av konstruktiv kritik än "Skit artister, kommer aldrig få beats".

Har man inget mer än så att säga kan man ta nosen ur blöt .

FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-16 02:37
du har inte pratat med någon som har något att säga. bara tackat 14åringar som sitter på din kuk och avfärdat erfaren kritik som dissar(vilket det iof. är när du kommer med en ogenomtänkt ide och tror att allt är ursäktat för att det är ett "riktigt företag").
www.discotheque.se

2007-09-16 11:19
coolhomosexuell : Har jag inte svarat på allt folk har skrivit? Jag har skrivit tack till de som har givit oss ett lycka till. Och har inte avfärdat någon erfaren kritik. (Och jag har inte sagt att allt är ursäktat för att det är ett "riktigt företag") Och idén är fortfarande under utveckling.

Men vad är det med whoa egentligen? Så fort det är någon som inte tycker som en själv så är det en 14åring? :S

Anton: Kan avslöja att de flesta artister har fixat beaten själva. Så vi har ju faktist inte fått så många producenter härifrån. 

Gå gärna ut högstadiet innan ni börjar med liknande projekt.
Onödigaste någon sagt hittils.
FÖRHANDSBOKA SKIVAN

2007-09-17 15:26
Kom igen nu ! Producenter ?
FÖRHANDSBOKA SKIVAN