I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

mpc2000xl, zip disk formatering, filsystem, ntfs, fat ???

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-09-02 01:51

mpc2000xl, zip disk formatering, filsystem, ntfs, fat ???

nån som vet hur det funkar med mpcs o zipdrivar när man ska formatera sina zip diskar?

Har förut kunnat dra in saker på zipdriven i datan, för att sedan bara dra in den i mpcn o läsa filerna. förut hadde jag win2000 med fat filsystem.

nu har jag xp med ntfs filsystem, om ja formaterar zipdisken i datan kan ja inte läsa den i mpcn, samma händer om ja gör tvärtom.

tydligen ska xp inte kunna läsa zipdiskar som formaterats i mpcn. samma gäller för mpcn om man formaterat disken på xp på en ntfs disk.

Om ja formaterar mina zipdisketer på en burk med win95,98, fat filsystem, kommer jag kunna dra filer framotillbaka mellan datan o mpcn? jag formaterar alltså inte formatera nått på mpcn eller på min datorn, utan en annan data med filsystem som passar. nån som har en aning?



jag snackar alltså om filsystmet på datorn, när man formaterar zipdisken ska man alltid ha FAT formatering.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.