I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-30 21:27

börja rappa ?

hallå whoa ! jag är en kille på 14 år snart 15 som vill börja rappa så jag undrar vad det är för program jag behöver och lite sånt :Doch sen undrar jag hur ajg ska börja ska jag börja med freebeats och försöka på mig dom och så där :D

tacksamma för svar !

ni kan adda min msn om ni vill [email protected]

2007-08-30 21:40
Du behöver nåt som kallas papper och penna och en jävla massa träning.

http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!
Producent

2007-08-30 22:00
vet inte om det finns nåt program nuförtiden där man lär sig rappa
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2007-08-31 06:37
Pa Rapper The Rapper till playstation 1! :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-31 07:45
skaffa typ cool edit pro, läs en jävla massa guider. Träna att skriva texter varje dag! Och sök i forumet för mer info!
http://www.myspace.com/rickyrillzbeatz
"Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo

2007-08-31 09:25
ah du behöver ju ett program som du kan spela in i, där du kan klippa o mixa lite. sen ere ju bara köra på vilka beats som helst, instrumental lr freebeats om du inte nu har lust att göra egna 
stav fel....

2007-08-31 14:25
Kolla upp inspelningsprogram som t ex Logic, Acid och Cool Edit Pro. För att du ska kunna spela in behöver du givetvis också en mick, ett puffskydd (ett sorts filter som du placerar framför micken så att det inte poppar när du använder bokstäverna "b" och "p") och ett ljudkort som kan hantera micken.

Vad gäller beats kan instrumentaler, alltså bara beatet i låtar du gillar vara bra att träna på. De ska gå att ladda ner. Även freebeats kan jag tänka mig är bra för träning.

Tycker du det här med beats verkar najs kan du ju testa att börja producera själv. Jag började med Hip Hop Ejay back in the days. Vet inte om det fortfarande finns kvar i nyare version. Om inte, borde du kunna hitta något liknande program som kan vara bra att börja med.

Peace yo. Hoppas du blir fet.

2007-08-31 15:54
Trodde vitsen med hiphop var att man bara behövde en mick och på sin höjd ett beat..men jag har la fått det om bakfoten.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2007-08-31 17:15
lol pa rappa da  rapper
"Good deeds arent remembered in the heartz of men" / Jr Gong