I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor Om Fruity Loops 5!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-08-14 02:51

Frågor Om Fruity Loops 5!

Först o främst, har ingen aning om vart man skulle kunna posta den här tråden så om den här typen av trådar hör hemma i något annat forum så ber jag om ursäkt! Men det är ju bara att ni flyttar tråden om den ligger fel ;)

Ajja, nu till själva frågan. Som ni kanske förstår så har jag lite problem med Fruity Loops 5! Jag är en total nybörjare på det här, men förhoppningsvis så finns det någon vänlig själ där ute som har lust och hjälpa till lite :)

Det är såhär att jag håller på (försöker) med ett beat och nu har jag precis gjort färdigt allt. Så när jag skulle bygga upp det (eller vad man nu säger) så sänks tempot till 63 (och det ska vara 90)!

Asså, när jag gör t ex trummor i PAT eller vad det nu heter så är dem i tempo 90, men när jag sen ska börja trixa i SONG så sänks tempot till 63, och även om jag höjer upp det till 90 igen så sänks det till 63 så fort jag trycker på "play"..

Jag kanske har varit lite för otydlig för att ni ska förstå vad problemet är, inte vet jag, men förhoppningsvis så är det någon som förstår vad jag menar och kan hjälpa mej :)

Tack på förhand! :)