I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som spelar in trummor?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-08-10 01:11

Någon som spelar in trummor?

Hej, jag undrar om det är någon härinne som använder sig av egna inspelade trummor o använder dem till sina beats? Om någon av er gör det tänkte jag höra med er hur det funkar alltså blir resultatet dugligt? Och slutligen gör ni något med trummorna efter dem är inspelade typ kör dem genom någon kompressor eller liknande? Jag har bara samplat trummor hittills så därför är jag ny på detta och frågar. Fridens

2007-08-10 01:18
det är väll bara spela in o klippa, eller göra egna breaks.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-10 12:38
är du ute efter det där "riktiga ljudet" så kan du ju alltid använda dig av breaks från andra låtar. finns mycket på gamla funk/soul/rock grejjer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-10 13:05
eller varför inte använda sig av en software-trummaskin?
Producent

2007-08-10 15:34
alltså, han undrade hur det funkar och om man mixar trummorna något särskilt..
inte hur han kunde få tag i bra trumljud lr så..

testie:
att man vill använda sig av riktiga trummor beror nog på känslan att SPELA sina egna trummor, ljudet och för att inte vara fast vid att ALLT ska vara gjort på datorn.

jag har tyvärr inte gjort detta men jag antar att man kan behöva lattja med en EQ på sina trummor när man spelat in dom.

callecuttar gör nog det dock!

när man har cash till det så får det bli ett digitalt trumset, sjukt mkt fetare att spela sina egna trummor än att sitta å rita ut.

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-08-10 15:43

hmm ok får väl ta o hyra en studio någon dag o exprimentera (exprementera?) lite. Något som kan vara bra att tilläga är att jag tänkte använda min mpc som sequencer.

2007-08-10 15:51
om du har en mpc kan du väll lägga dina trumljud på padsen och spela?