I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite juli@ problem

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-07-28 02:10

Lite juli@ problem

Yepp this is the thing. Jag har inte koll på elektronik och kopplingar, ingen och fråga just nu så vänder mig till er med en kanske rätt simpel fråga..

Fick mitt juli@ kort idag, knepat och knåpat lite och äntligen fått ljud i det (aux ljud genom stereo dv.s) tänkte att då testar man om ljudet funkar med studio sakerna då så börja koppla.

Mitt gamla ljudkort (USB) var simpel koppling, Tape in från kortet till tape out på mixern och sedan bara plugga i hörlurarna i en anpassad ingång som finns på det.

Testar nu koppla från Line in (L&R) på kortet till tape out på mixern (så som jag hade förut, på ett ungefär) med en vanlig röd/vit kabel som jag är allt för trött för att komma ihåg namnet på. Märker då ganska snabbt "sablars, vart ska jag koppla in hörlurarna nu" eftersom mina hörlurar är bara vanliga..ja, vet inte vad heter men som du bara pluggar in..alltså en vanlig kontakt.
På mixern har jag "phones" kontakt att koppla och antar man kan köra hörlurarna genom den, men det passar sig inte.

How to do ? Kan inte checka om studio sakerna funkar Så ni får gärna hjälpa på enkel svenska hur jag koppla, elektronik är faktiskt inte min sak.

Finns det någon speciel "omkopplare" man kan koppla på hörlurarna så det passar i mixern?

Ha överseende för mina dåliga kunskaper och lite halvtaskig beskrivning. Sökt omkring men inte svaret på min fråga, eftersom hälften varit grekiskan för mig.
..
och en till sak. märkte att folk har kul över folks okunnigheter i ämnet, skratta lite åt mig om ni nu måste känna så =)

och igen
ska sova en lång natt nu. så är det nått ni nu undrar med min beskrivning, så fråga så skriver jag imorgon när jag vaknar.

i spell girl with a B