I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp ang. Fruity

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-07-18 16:19

Hjälp ang. Fruity

Skrev ett inlägg tidigare men det togs tydligen bort.
Aja, har hållt på med Fl ett tag och vet hur man gör beats osv. Men med tanke på att jag laddar ner samples från nätet så vill jag oftast ändra dom på vissa sätt, ljudmässigt. Jag vet att det går, men inte hur.

Detta står inte i Cliche's Fl guide så ingen behöver påpeka att jag ska läsa den.

Tack på förhand

2007-07-18 16:29
Hur vill du ändra dom menar du?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-07-18 16:30

Kan inte FL alls, men har för mig att det står i guiden att man ska fixa samplingarna i cool edit och sen lägga in dom i FL.

Hasta La Victoria Siempre!

2007-07-18 17:33

Kreativ: Hm, svårt att säga exakt. Jag vill kunna ha på ett ungefär möjligheterna att ändra som tex om du öppnar en Fruit Kick channel och leker med ljuden där. Om man nu laddar ner samples som finns på nätet kommr man ju typ aldrig få ett helt eget sound heller, eftersom allt finns på nätet(om man nu inte ändrar dom, vilket jag vill)

Stereotyp: Ja, om du vill klippa ut tex en melodi och sedan lägga in i Fl. Men jag samplar aldrig en hel melodi.

Promotor

2007-07-18 17:34

först väljer du samplen (så det lyser grönt brevid den) sen öppnar du mixern, trycker ctrl+L på track1 sen börjar du ba lägga effekter.. yo

2007-07-18 17:45

äntligen det rätta jvla svaret, tack :)

2007-07-18 18:00

nu måste jag va lite dum i huvet igen och fråga, man öppnar ju mixern genom att trycka ctrl+l. så vadå, ska jag öppna den två gånger eller är jag efterbliven(troligen). och sen, på track 1 :P ?

2007-07-18 22:39
jag brukar öppna mina samplingar me fruity slicer...
väl inne i slicern ändrar jag till beats 16..bpm brukar dyka upp automatiskt..klickar på en knapp som heter slicing och ändrar den till beat....
samplingen klipps upp automatisk till 16 delar..
sen e de bara å leka me den om man har en padkontrol...mpd16/24, trigger finger eller bara med midikeyboarden...
om man vill lägga på effekter
kan man länka fruity slicern till mixern genom att välja en kanal i mixern och sen trycka ctrl+L..
effekterna väljs i mixern..(finns en lista som är numrerade 1-8)..
varje kanal kan ha max 8 effekter..
hoppas de e till nånn hjälp annars bara fråga.
peace// caliche

the caliche sound!!
www.myspace.com/calicheprod

2007-07-18 23:02
ALLT som alla på whoa någonsin frågat efter finns det ett magiskt svar för...

F1
/Este G
-In Yo Area