I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp ang. Fruity

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-07-17 14:22

Hjälp ang. Fruity

Jag har hållt på med Fl ett tag och vet hur man använder programet, åtminstånde hur man gör beats. Men med tanke på att jag laddar ner samples från internet så vill jag ofta ändra dom lite. Jag vet att man kan göra om ljud i Fl, men hur?
Detta står inte i Cliche's guide, så ingen behövr påpeka att jag ska läsa den. 

Tack på förhand

2007-07-17 15:15
Nya sampels lägger du in i Data/Plugins/Vst mappen om jag kommer ihåg rätt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 15:20
Kollade efter nu och hadde fel my bad..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 15:22
Jo märkte prec d, tack endå

2007-07-17 17:47

2007-07-17 18:09
hm, öppnade ett sample i fruityslicer och ja, man kunde ändra lite, men ytterst lite. eller så är det jag som är dum i huvet? men om du vet så fåru gärna berätta lite mer ingående

2007-07-17 18:37
Nu förståg jag din fråga. Öppna en ny sampler channel och ladda up din sampel i den då kan du ändra pitch och lägga till effecter.

Men sampeln brukar jag oftast ändra på utanför fl i t.ex adobe.

2007-07-17 18:50
Hm, är du säker? Har nu lagt in en sample i en sample channel, men channel setting-rutan brevid ser ut exakt som vanligt. Så jag förstår int riktigt vart man ska kunna lägga till dessa effecter. Sry för besväret

2007-07-17 18:56
Kan iof tagit fel, de e väl Channel> Add one> Sampler, och sen lägga in ljudet? Dvs som en helt vanlig channel bara att man går in på channel> add lalalala

2007-07-17 19:19

Pitch finns i högra hörnet av rutan där du har lagt in din sampel. Effecter kan du lägga på i mixer view rutan. Du väljer helt enkelt vilken panel du har sampeln i och väljer en av effecterna i listan och ställer in.

2007-07-17 19:32

Bild

Det är svårt att förklara så jag ladda up en bild som visar istället.

2007-07-21 22:37
Parametric EQ eller EQUO kan du ha nytta av också.
Beat the odds like an abusive freak show owner