I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-16 00:59

Lite frågor...

Först ut så vill jag ha lite hjälp att hitta en sak, har sökt som fan men inte lyckats så är det någon som vet så får ni gärna hjälpa mig. Behöver ett nytt mixerbord och det MÅSTE ha vissa specifikationer för att det ska fungera i min studio, dom följer:

- 8 kanaler eller fler där det finns Direct Out på allihopa.
- Minst 4 Pre/Post Auxar eller (helst) Insert på några eller alla av kanalerna.
- Inbyggda preamps på 4 eller fler kanaler. Därför går tyvär vissa äldre bord bort.

Har för mig att det var mer också men min skalle är helt tom...får väl fylla på i värsta fall....

Den andra grejen handlar om patchbays och skillnaden på kvalitét mellan dom olika märkena. Är det nån märkbar skillnad ljudmässigt? eller handlar det mer om att vissa har en tendens att gå sönder mycket lättare?

Tredje frågan handlar om trendmikrofonen Studio Projects B1. Skulle nån av er någonsin gå in till en seriösare studio och be om att få använda B1 mikrofonen istället för nån av dom lite dyrare modellerna?

Fjärde frågan handlar om lyssnings possitionen. Skulle öronen vara mellan tweetern och basen, eller skulle dom vara i höjd med tweetern enbart? Kommer inte riktigt ihåg det där men det är en viktig fråga just nu...Monitorerna är ståendes föresten.

Tror det var allt...Hoppas jag kan få lite hjälp iallafall...

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se