Bästa beatmakern
tycker det vore kul att se vem ni tykr e den bästa beatmakern (mainstream) själv tykr jag DJ Premier och The Alchemist är genialiska :) men vad tykr ni?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dre, Dilla (R.I.P), Pete Rock, Kanye West, Just Blaze mfl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Pete Rock Diamond D Marley Marl DJ Premier Beatminerz RZA Showbiz Large Professor Lord Finesse Erick Sermon Havoc Eller vad menar du med mainstream? Bland riktigt kommersiella beatmakers gillar jag Alchemist och Just Blaze mest...
Kan inga namn, men jag har hört många bra beats!
quincy jones, bootsy och roger troutman.
digital bobby, den äkta varan.
När blev DJ Premier mainstream?
Beat the odds like an abusive freak show owner
Aja, DJ Premier ÄR den bästa beatmakern iallafall.
Producent
2007-05-30 23:47
Bästa beatmakern = Singular DJ Premier
Pete Rock DJ Premier Beatminerz Marley Marl Dilla RZA Showbiz Large Professor Diamond D
myspace.com/kushforeal
rza är helt klart med i min topp fem iallafall, men det finns många bra
www.myspace.com/dressyourself
Premier och J Dilla är väl dom bästa enligt många. Jag tycker att 9th wonder har visat sig vara jävligt bra........
även pete rock, han är så souly
dr dre är gud
Musikstudio pannrummet CR
Mina 3 favoriter är och kommer alltid att vara... Pete Rock Jay Dee Dj Premier
Boom Bap 2006.
pete rock
hets, stress, fest!
kutmasta kurt är ju en av mina long time favorites också förstås. Men mainstream, vad är det egentligen?
Kanye, timbaland, dre gör saker i min smak
ey yo we slam harder
samt 9th wonder
ey yo we slam harder
Producent
2007-06-02 01:06
Mothafukkaz should be killed for callin Preem mainstream ! DJ Premier är bäst, så e de bara. Håller med Souls lista förövrigt Tycker dessutom Marco Polo e rätt najs
Since 1984 @realgizlee // twitter
Madlib Damon Frost Jay Dee
I got CD's in my crates, like crack in my pocket<br>Yeah right, neither of the above.
Madlib embee j dilla pete rock large rza alc
Producent
2007-06-04 00:40
Rza, Alchemist, Dj Premier, Havoc, Pete Rock, Hi-Tek, Jay Dee, Dr. Dre
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
han frågade efter mainstreem om ja inte minns fel. då hade ja inte valt dj premier och alchemist, pete rock å alla de där.. Timbaland Scott Storch (inte 1 enda som nämnde honom haha) Dr Dre lite under dessa finns snubbar såsom Will i am och Akon (har för mig han gör en del produktioner) de borde la täcka de flesta registerna på radion.... glöm inte björn och benny ifrån Abba med :P
WWW.JOSEDGC.COM WWW.MYSPACE.COM/JOSEDGC WWW.GRIND-MUSIC.COM
JoseDGC Han skrev även att han tyckte DJ Premier också.
premier pete rock rjd2 large
www.enigmatic.se
det beror på vilket genre i beatsen vi snackar,, scott storch är iaf helt klart bäst när det kommer till pianot timbaland aka timb är grymmast när det kommer till pumpa basen sen har vi såklart the doc dr.dre hetast i west. men vi får absolut inte glömma swizz beats som är fetast när det kommer till ljudeffekter när det kommer till samplingar så finns det ingen som tar the heatmakerz dom är galna dom gör alla dipsets beats och papoose osv min lista skulle nog se ut såhär.. 1. Timbaland 2. Dr.dre 3. Scott storh 4. Swizz beats 5. Heatmakerz 6. Cool & dre
kick it!
mulatu astatke... om vi inte enbart snackar hiphop...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Producent
2007-06-04 20:36
Timbaland slår det mesta imho. Sedan om vi exkluderar hiphop så gör Aphex Twin riktigt sköna "beats". Den som kan göra en låt som honom, ger jag 30.000kr.
Gör hellre ingenting bra, än att göra någonting dåligt.
Dj Shadow är fet.
Fucka ur!
J Dilla
Madlib
Pete Rock
Dj Premier
Kanye West
http://www.myspace.com/souldbeats
Dilla är ju sjukt nice (även fast det känns lite played att säga) Premier är ju en gud likaså Pete Rock beatminerz är ju också helt sjuka muggz!! rza, helt galen! det går ju att sitta i år, men där är listan lite finslipad och i ingen speciell ordning
dilla, madlib, hi-tek, rza (93-97), havoc (95-96)
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
vadå dj premier inte mainstream , hans låtar har spelats flitigt på radio och tv genom åren eller va fan menar ni med mainstream , jag vet inte riktigt vad ni menar ?
feel tha beaaat maaan
rjd2 , fast nya plattan var en stor besvikelse men hans äldre alster är fortfarande rykande.
pläääästics.
Timbaland helt klart!!!!!!!!