I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intresse undersökning (Östersund)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-05-29 18:34

Intresse undersökning (Östersund)

Tänkte kolla om det finns några som är intresserade av att hyra in sig i min studio inför kommande projekt efter sommarlovet. Söker erfarenhet som ljudtekniker och tänkte hyra ut mina grejer och min kunskap för en symbolisk summa på 50:- per påbörjad timme.

Finns tillgång att spela in Gitarr (akustisk & el), Bas, Piano, Elorgel, Perkussion och självklart Sång/Rap. Sen om ni har något eget instrument så får ni självklart ta med er det.

Ljudet kör jag igenom ett 12 kanalers mixerbord (Eller om så önskas en 8 kanals bandporta) direkt in till datorn. Finns även en fullt parametrisk rör-EQ samt Kompressor/Limiter att slänga in på Pre-BUS'en, Post-effekter föredrar jag däremot att köra digitalt. Finns ett par olika mikrofoner att välja mellan beroende vilket sound du är ute efter, allt från splitternya kondensator mickar till äldre dynamiska.
Akustikbehandlat mikrofonbås med notställ och annat finns, även akustikskärmar för att dela av något av rummen för en annorlunda klang + mer saker eftersom jag garanterat hunnit skaffa mer utrustning innan jag kör igång.

Är ni intresserade eller har några frågor så är det bara att skicka ett meddelande.

/Christofer, Worship Nothing Studios

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se