I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angående StudioKit från emusic.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-05-22 04:01

Angående StudioKit från emusic.

Morsning morsning!

Jag har hållt på med musik ett tag men aldrig haft en egen studio då jag har spelat in hos polare och i skolan. Jag har kollat runt på lite hemsidor och jag är sugen på det bästa man kan få under 5000KR. Men jag har ingen större koll.

Jag har hittat paket på emusic.se och jag undrar om dom paketen är bra och om det är bra pris för grejjerna.

Dem paketen jag syftar på är:

1.
<a href="http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=Studiopaket&grupp=Interna&undermeny=&flik=1&exp=&info=12660"

2.
<a href="http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=Studiopaket&grupp=Interna&undermeny=&flik=1&exp=&info=11621"

Tacksam för svar!

Det bästa med ungdomarnas fria sexuallitet är att dom går och lägger sig tidigt på kvällarna.

2007-05-22 04:02
Blev något fel med länkarna.

1.
http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=Studiopaket&grupp=Interna&undermeny=&flik=1&exp=&info=11621

2.
http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=Studiopaket&grupp=Interna&undermeny=&flik=1&exp=&info=12660
Det bästa med ungdomarnas fria sexuallitet är att dom går och lägger sig tidigt på kvällarna.

2007-05-22 09:39
Om du nu ska välja någon av dem skulle jag säga ettan, men du kan ju annars ta ut saker och lägga in annat etc etc. Men har du cash till det så köper man nog hellre ett externt tror jag... Mboxen för 3 lax, sen Saffire LE för samma pris, två bra ljudkort. Fast, araber ljuger ofta, så rätta mig om jag har fel.

2007-05-23 17:25
Strobelight P20
Tackar :) Men länk två funkar om man kopierar och klistrar in.

blatten65 P14
Hehe men vad är det för skillnad på ettan och tvåan då? Verkar vara nästan samma grejjer.

2007-05-23 17:33
Ettan har bättre mick. Tvåan en ganska dålig (av det jag sett/hört).
Ettan har preamp, tvåan har mixer. Samma ljudkort på båda. Men det beror på, ska du bara rappa så skulle jag föredra ettan, t'nker du dra igng med något annat så kanske tvåan, eller så köper du till en mixer senare.

2007-05-23 21:26
blatten65 P14
Okej, tack så mkt :>

2007-05-23 21:57
Fast, jag kan ju inte så mycket om detta så jag kan ha fel, så det kan vara värt att vänta på annan hjälp. Men alltid lika roligt att hjälpa till!

2007-05-24 00:50
Hittade bara studiokit 1 nu.. Men jag tror att det är ett helt okey nybörjarpaket helt klart! Juli@ kortet har jag nog bara hört bra saker om faktiskt. Min kompis har B1 micken och det låter fett, han har tom ett vanligt ljudkort som följde med datorn och det låter fof bra. Jag har preampen och jag kan inte nämna något dåligt med den. Sen kan du inte bara köpa det här och tro att du ska ha ett bangin' sound utan du måste ju kunna mixa lite också. Så är det med allt. Spelar ingen roll om du köper studioprylar för 50 000, du måste ändå mixa skiten.

Men som sagt, ett toppen nybörjarkit. :) Nuff said / Kaliber
Tänkte bli gangster..

2007-05-24 00:52
Btw, så har jag en lite dyrare mikrofon från StudioProjects (C3).. Och den är jag väldigt nöjd med.. Så det är inget skitmärke så, inte enligt mig iaf. 

Om det nu va till nån hjälp.
Tänkte bli gangster..

2007-05-24 01:20
RemineZ P18

Tack för svaret! Det låter lovande! Som sagt, har hållt på en del, men inte i egen studio så jag har en liten hum om hur jag mixar :)

2007-06-02 03:28
Har inte riktigt bestämt mig än, någon som kan tipsa om något annat bra? Vore vänligt :)