Johnny-V8 haha ja smaken är som baken (hårig som satan). Men dehär var intressant. Du får gärna förklara vad som är fördelarna i dina ögon. Jag tycker semivägda tangenter är bättre allround. Helvägda funkar jävligt bra för piano, men är svårt att finlira med tex pads å grejjer. Ovägda tangenter tycker jag saknar känsla över huvud taget. Jag vill ha lite "respons" från klaviaturet när jag bankar. Anledningen att jag ogillar rattarna på mitt klaviatur är att dom är statiska, eller vad man ska kalla det. Man vrider på en ratt och ändrar en parameter i ett instrument, väljer ett annat instrument som har ett annat värde på samma parameter (som man kanske har finlirat in med största nogrannhet), men ratten på klaviaturet står kvar på samma värde som man ställde in på förra instrumentet! Så när man nuddar ratten så vips, så flyger den parametern upp eller ner till det värdet istället. Nej.. till rattande har jag en Behriner BCR2000, med digitala rattar och MIDI in, som automatiskt visar rätt värde från början på det instrument/plugg jag har valt. =)
//Spliffan