I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med att välja dj utrustning

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-04-02 17:31

Hjälp med att välja dj utrustning

Nu är det så att jag ska köpa dj prylar (cd skivor),

Jag har hittat en snubbe som säljer pioneer cmx-300 med en mixer som är inbyggt i en låda. allt var bra och såg fräscht ut... grejen var att det kostade 13000kroner. Men jag har aldrig rört dj prylar innan så det känns som att det är en kraftig summa att betala för en första grej.

Nu hitta jag den här : 
http://www.dj-discount.se/product_info.php?cPath=21_30&products_ id=204  
och jag undrar om det är värt att lägga mindre pengar på den hära, som verkar ha dom viktigaste funktionerna, och en inbygd mixer, och träna mig på dom här, eller om jag ska lägga ut 13000?

Tack!

2007-04-02 17:32

2007-04-02 21:00
nej , skit i cd
kör vinyl
www.viktorb.com

2007-04-02 22:23

Muntac..

Ne fuck vinyl.. as dyrt och köpa massa skivor.

2007-04-02 23:02
lägg inte ut 13000 om du inte e säker..
allt jag har att säga..

enklare att köpa billigt se om det verkligen är nått för dig, och sen om så är fallet investera vidare..
cry me a river!
--> thcrew

2007-04-02 23:57
absolut vikigast om du ska börja på en basic nivå men ändå vill kunna göra snygga enkla mixar är att den har bra startsnabbhet. helst instant start, men så länge det liger på max 0.02 sek så funkar det. hade en kompis som köpte grejer med en starttid på 0.3 och det är helt oanvändbart.

13000 låter sjukt mycket. om du inte har hållt på innan så behöver du verkligen inte så dyra grejer. satsa på någon lite äldre spelare. så länge den är i gott skick är det utmärkt att börja med. kolla blocket, du kan säkert hitta både cdspelare och mixer för under 3000 kr.
Jag är starkat i världen

2007-04-02 23:59
btw så behöver du inte satsa på en avancerad mixer. i början är det mest crossfadern du kommer använda iaf.
Jag är starkat i världen

2007-04-03 09:29
nej! köp verkligen inte den spelaren!
det är den sämsta spelare jag nånsin stött på!
en numark cd-mix 2 är för dålig till och med för en nybörjare.
när man trycker på play så startar inte låten direkt, vilket gör det svårt att mixa.

satsa på pioneer.
cmx är väl det bästa man kan få inom dubbel-cd.

men varför inte satsa på ett par pioneer cdj-100 och en passande mixer är väl pioneer djm-300.
finns på blocket som paketpris för 5000 ungefär.

då får du bra grejjor för pengarna. se till så dom inte är spelade på klubbar då det kan ha smugit in lite öl i dom och pajjat dom lite.
:::The Iranian Stallion:::

2007-04-03 15:20
grejen är att jag har kollat på blcoket och allt sånt.. men allt som verkar vettigt och köpa säljs skit långt härifrån jag bor... och det blir bara jobbigare.

Iran
Är den verkligen så dålig? på sidan står det att den startar 0.01sec... vilket är rätt snabbt?

2007-04-03 19:52

FatBastard:

jag kände att den va riktigt seg. och samma sak när man håller inne cue så ska låten börja men den e åxå seg...

:::The Iranian Stallion:::

2007-04-03 20:23
cd är fusk. inget annat.
www.viktorb.com