I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Orca - Intensivkurs i musik produktion.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-03-21 15:09

Orca - Intensivkurs i musik produktion.

Tjopp!
då jag är en nybörjare funderar jag på att ta en grundläggande kurs i Cubase på "Orca" som det så fint heter.

Tänkte fråga, då det är rätt mycket pengar det handlar om, iallafall för min del; om någon har några erfarenheter av denna kurs?
vore kul och veta om några har gått någon sån här kurs?
och om det var värt pengarna o.s.v

tacksam för alla svar.!

Yours / P

The water pipe!.
A gift from above!

2007-03-21 15:57
tror det kan vara värt det, själv är jag mesta dels självlärd, o hållt på med samma program i över 3 år, o jag kan fortfarande inte vissa saker som gäller mitt program.. många saker man gärna skulle vilja veta men går du en sådan kurs lär du lära dig mycket om programmet mycket mycket snabbare än om du vill lära dig själv

Okej!<br>

2007-03-21 19:31
bög

2007-03-21 19:31
självlärd? Lillen89 du e inte ens vuxen

2007-03-21 19:57
har det något med saken att göra eller? vissa lär sig grejjer på sitt sätt, o vad hare med saken att göra om när man blir vuxen?
hur mycke väger en sten? jag tänkte då inte bli vuxen än på ett par 10 år, är du vuxen?

mogen snubbe
Okej!<br>

2007-03-21 20:24
alltså.. vad kostar det?

+ cubase SX4 (8500 kr) ?

Personligen tycker jag att det är både lättare och roligare att lära sig själv..

2007-03-21 22:32
Jag har Cubase SX 3.. anser att jag har lärt mig det absolut grundligaste själv också genom att exprimentera och så men målet med kursen skulle isånnafall vara att börja producera på en lite mer "proffisionell" nivå och lära sig att använda alla effekter på rätt sätt o.s.v

kursen kostar 1600 typ tror jag..
The water pipe!.
A gift from above!

2007-03-22 00:32
låter det värt, antar att kursen är rätt lång.. du lär lära dig en hel del grejjer på högre nivå, som man troligen har väldigt svårt att lista ut själv.. vill du satsa på musiken mer, så är dom där pengarna en rätt liten insats, med tanke på att du komemr antagligen dra stor nytta av den.
Okej!<br>

2007-03-22 00:37
jag tror att det är ovärt...

2007-03-22 02:06
Nu vet jag inte vad Orca har för kompentens inom att utbilda inom ljudområdet och vad de går igenom.
Det jag vet är att det är mycket pengar det är frågan om för att gå hos dem. 1600:- har jag för mig en helgkurs kostar, ska man gå längre kostar det givetvis mer.
Man bör eventuellt kolla upp andra alternativ innan man bestämmer sig.  
Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes
Producent

2007-03-22 10:20
http://www.soundcloud.com/gyllander