I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

cubase - noise gate

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-03-19 13:47

cubase - noise gate

Jag tar det kort. Vi har en studio, nån har pillat i cubase, noisegaten är helt åt helvete. är det möjligtvis någon som kan posta det de "rätta" inställningarna, har pillat o pillat men det går inte alls bra..

fyra olika fält med 4 olika nummer, mycket tacksam för svar!

/ Verbera

2007-03-20 15:21
svara gärna.

2007-03-20 15:26

Lär dig hur noisegaten funkar...

Inte raketforskning direkt...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-20 16:24
grejjen ar att den tar bort mer an bara bruset, den tar bort delar av acapellan emellanat. har pillat o pillat men far det inte o funka. Ar det inte bara nagon som har ett par fungerande installningar att dela med sig av?

2007-03-20 18:56

Antagligen är det en fråga om vid vilken nivå den ska börja arbeta, vilket kallas "tresh-hold" värde. Genom att justera detta värde talar du om för Noise-gaten vad den ska arbeta på för material. Har du ett lågt tröskelvärde ex. -45dB så arbetar den på allt ljudmaterial ovanför den nivån (vilket är ganska mycket). Har du istället -4dB arbetar den på material ovanför den nivån.
Jag är faktiskt inte så haj på just noise-gates, men de fungerar nog enligt det jag beskrev ovan.

Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes