I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dj-Case Hemmabygge [Bilder]

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-01-14 16:35

Dj-Case Hemmabygge [Bilder]

När jag skulle köpa ett Dj-case till min utrustning så fanns det inte i rätt storlek, och den var tvungen att modifieras för att allt skulle passa, därför tog jag saken i egna händer och byggde ett eget case. billigare, snyggare och mer funktionell!

utrustningen som jag har är:
2 x pioneer CDJ-800MkII
1 x pioneer DJM-400

Nu är snart dj-caset klart det återstår att sätta på handtag, lås och fötter, fler bilder kommer upp när allt är klart!

dämpmaterialet som jag använde köppte jag på biltema.
handtag, lås, gummifötter, kanter och sånt finns på Clas Ohlsson.
allt som allt tror jag det kostade mig runt 300 att fixa caset så jag kom undan billigt.

här är några bilder för er som vill skåda:

1. sett uppifrån med ett lager 1cm tjockt frigolit i botten.

2. snett från sidan. framsidan har lägre höjd för att man skall kunna stoppa in cd-skivor och hörlurar i uttaget. även hål har gjorts i mellanväggarna för att få igenom sladdar.

3. locket med 1cm tjockt lager frigolit och ett lager dämpmaterial.
 
4. sett uppifrån, locket går lätt att ta av om så önskas.
jag har även gjort lådan så att ett grenuttag får plats bakom mixern, sladden för grenuttaget ligger i en urgröpning så att locket kan stängas utan att skada sladden.

5. Nu är lådan snart klar, ett frigollager ligger på både sidor av cd-spelare och mixer för extra stöttålighet och stabilitet. dock på ett sätt så att utblåset inte täpps igen.

:::The Iranian Stallion:::