I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Röde NTK Kopplad till 12kanalig mixer?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-01-08 20:44

Röde NTK Kopplad till 12kanalig mixer?


Jo det är så här att jag och en polare har flyttat ihop våra studio saker och just nu verkar det som det inte funkar få ingång inspelingen genom mixern till datorn.
För så brukade jag köra med min vtb1 pream men jag tycker inte om ljudet som jag får med ntk micen,för har för mig att nkt micen är en rör mic och så är det med preampen så ljudet blir för konstigt i mina öron.
Så jag hade tänkt koppla den via mixern men det verkar inte funka som jag vill jag har en Behringer xeyn mixer med 12 kanler som jag har kopplat mina monitorer.Men nu när jag vill spela in ger den inte ut en signal från mixern till ljudkortet.Vett inte om det är någon särkild kopplings shema som man ska gå efter men just nu har jag kopplat så här.

Monitorer ------->Allt 3-4 out
Line in kanal 12 ------>Out i Julia ljudkortet
Ntk adapter------>Mic line in 1 på mixern
Mixer oute -----> Julia in R

Så har jag kopplat,vett ni hur man kan koppla på ett annat viss,eller från villken man ska ge signalen ut från mixern tippsa är desperat,måsste börja reca skiva.


Tack i

 

W E S T - C O A ST - F A M I L Y