I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vill börja göra egna beats, tips på prog?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2007-01-06 22:53

vill börja göra egna beats, tips på prog?

Hej, nu har jag kommit fram till att jag iallafall vill försöka lära mig göra egna beats, men då kom frågan, vilket prog är bra och halvenkelt för en simpel nybörjare? tipsa! =)

Du vill stå i mina skor, men köp egna förfan

2007-01-06 22:55
men lär dig söka i forumen.. Reason, FL, kolla-runt-och-använd-internet.. Finns en hel del!
Producent

2007-01-06 22:58
för det första får du ta och utveckla taktsinne och förmågan att ha tålamod

Jag använder mig av Reason som tagit mig ett antal år att lära mig, tycker det är bästa.
Eftersom du är ung så har du all tid i världen att utveckla förmågan. ;)
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-01-06 22:59
Okej, well orkar man spela cs ett tag så orkar man nog detta ! ;P Peace

2007-01-07 00:54
om man ska välja mellan Reason och FL så anser jag att det finns fler möjligheter i Reason. Men det finns ju många "stora" producenter som använder sig utav FL och Cool edit m.m. Så det är väl mycket en smaksak. I reason har du mycket olika grejer och leka med, trummaskiner, synthar och hyfsade effekter.

2007-01-07 01:30
Tålamod is the skit. Jag kör reason
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2007-01-08 11:09
Reason!!! Jobbigt i början, men lär du dig bara grunden så rullar det på...
--==ProType_Entertainment==--

2007-01-08 11:16

Sony Acid Pro 5.0 / 6.0.

Allt-i-ett-program med stöd för ljudvågor, vilket innebär att du kan klippa dina samplingar inuti programmet och slippa använda ett externt. Detta saknar Reason bl.a. Reason saknar också stöd för VST, och det orkar jag inte förklara vad det är just nu men det är något du kommer använda dig mycket av i framtiden om du fortsätter göra beats. :) Stöd för VST har inte Reason heller, utan då måste du också köra ett externt program, t.ex. Cubase, och rewira det till Reason. Det är ju mer eller mindre bökigt!

Mina tips är iallafall...
- Sony Acid Pro 5.0 / 6.0
- Cubase SX 3
- Logic Pro 7.1 (Endast för mac)
- Ableton Live 5

2007-01-08 12:08
Välj Fruityloops för då har du ju alla undebara "Gertrud lär sej"

Ett lätthanterat program
Jag pallar inte ha ett citat här.

2007-01-08 12:48
tack för alla tips =) jag ska testa ett par av progsen och kolla vilket jag själv tycker är bäst =)