I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med att få ljud..

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2007-01-03 15:30

Problem med att få ljud..

Tja! Jag har suttit nu i 5 timmar och försökt men inget funkar. Så nu vänder jag mig till whoaiterna.

Till problemet.. Igår fick jag hem lite nya saker som jag och mina polare lekte med. Då funkade allt perfekt. Jag går och lägger mig på kvällen och för en gångs skull stänger jag av datorn över natten.
När jag vaknar och ska fortsätta spela in så kommer det inget ljud in i datorn.

Jag har en "Behringer Xenyx 802" mixer och ett "Edirol UA-1ex USB" ljudkort. Jag har kopplat output på mixern till Input på kortet, och output på kortet till ett högtalarsystem. Det som sitter i mixern nu är en mikrofon på line 1 och en gitarr på line 2.

Både mixern och ljudkortet ger utslag på att det kommer in ljud och det funkar att spela upp musik från datorn via det nya kortet. Det gamla är borttaget. Allt i programet är inställt på att spela in och spela upp via det nya kortet också, och det är där det skiter sig!

Det ger utslag att spela in på mixer och kort, men ingenting händer i programet. Använder Adobe Audition.

Hoppas någon kan hjälpa mig nu för jag blir snart tokig på det här.
Peace!